Unilever söker en Konsumentrådgivare
Unilever Sverige AB / Butikssäljarjobb / Solna
2014-06-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Unilever söker en Konsumentrådgivare" (publicerad 2014-08-15) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Unilever Sverige AB i Solna,
Stockholm,
Södertälje,
Uppsala,
Flen eller i
hela Sverige Unilever söker en flerspråkig Konsumentrådgivare
Unilever är ett välkänt företag inom konsumentbranschen och som Konsumentrådgivare kommer du att vara företaget ansikte utåt och arbeta med service ut mot företagets konsumenter.
Du kommer att arbeta i ett professionellt resultatinriktat nordiskt team på 6 personer baserat i Solna, Stockholm.
Som Konsumentrådgivare ansvarar du för inkommande samtal och mejl. Du kommer även hantera reklamationer, klagomål och synpunkter samt administrera det genom vårt affärssystem Infinity. Utöver detta innebär arbetat ett dagligt samarbete med olika avdelningar inom Unilever för att tillsammans kunna lösa problem och ge bästa möjliga service. En viktig del är att förstå konsumentens behov och bygga ett förtroende gentemot konsumenten.
• Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med service och vill arbeta heltid på en välkänd och dynamisk arbetsplats.
• Vidare ser vi att du innehar mycket god datavana och kunskap om sociala medier.
• Du behöver vara flytande i både tal och skrift på finska och svenska alternativt danska och svenska då du kommer att bemöta konsumenter på båda dessa språk, både via telefon och mail.
• Du behöver även ha goda kunskaper i engelska, då allt arbete i systemen sker på engelska.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundtjänst, service eller försäljning. Det är även viktigt att du känner dig bekväm med att använda telefonen som redskap. Eftergymnasial utbildning i kommunikation och näringslära är meriterande.
Som person är du öppen, positiv och har lätt för att prata med människor. Du förstår vikten av god service och gör alltid ditt främsta för att agera problemlösare. Detta innebär även att du har förmåga att hantera stress och vågar ta egna välgrundade beslut. Det är även viktigt att du är flexibel och har lätt för att samarbeta då du kommer att arbeta i ett team med gemensamt ansvar för kundvärden och resultat.
Eget intresse för kost, hälsa och matlagning samt personlig skönhet inom hud och hårvård, tvätt och rengöring i hemmiljö är en fördel då rådgivningen handlar om produkter inom dessa områden.
Publiceringsdatum2014-06-09Så ansöker duDu är välkommen att söka tjänsten på
www.unilever.se/careers senast den 25 juni 2014.
Urval och intervjuer sker löpande och vi hoppas på att kunna tillsätta tjänsten före sista ansökningsdatum, så skicka gärna in din ansökan snarast.
För mer information om rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR services på 020- 170 15 61.
För mer information om tjänsten vänligen kontakta Nordic Manager, Consumer Engagement Centre Maria Friberg på 08-6199500.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-25
FöretagUNILEVER SVERIGE AB
AdressUNILEVER SVERIGE AB
BOX 1056
17122 SOLNA
KontorsadressSVETSARVÄGEN 15
SOLNA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6199500
Jobbnummer 1903078
Observera att sista ansökningsdag har passerat.