Ungdomskonsulent
Barn- och utbildning, Gymnasiet, Introduktionsprogrammen / Behandlingsassistentjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla behandlingsassistentjobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Barn- och utbildning, Gymnasiet, Introduktionsprogrammen i Uddevalla Uddevalla kommun
Liv, lust och läge blir livskvalitet i Hjärtat av Bohuslän! Allt fler människor och företag upptäcker
Uddevalla som en attraktiv plats att bo och leva i. Kommunen växer stadigt och har idag dryga 52 000
invånare. Uddevalla har med sin placering vid hav, skog och fjäll en omväxlande och vacker natur.
Handeln är stark och kommunen har ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och samverkan.
Uddevalla kommun är i ett expansivt skede och de närmsta åren sker stora etableringar inom handel samt
satsningar för att bli ett maritimt centrum.
Introduktionsprogrammen, Uddevalla gymnasieskola
Introduktionsprogrammens huvuduppgift är att erbjuda ungdomar från grundskolan möjlighet att bli behörig till gymnasieksolans nationella program samtidigt som man skapar goda förutsättningar för elevens skolsituation. Introduktionsprogrammen består av flera olika program och det är Språkintroduktion som ökat mest och behöver förstärkas. Som ungdomskonsulent ingår Du i arbetslag och höga krav ställs på att arbeta utvecklande tillsammans i team.
På Margretegärdeskolan där Introduktionsprogrammen håller till finns också den Gymnasiala lärlingsutbildningen och delar av Akademi.
Publiceringsdatum2013-05-07Dina arbetsuppgifterDu har tillsammans med elevens klassföreståndare ett delat ansvar att ge eleven en trygg och utvecklande skolsituation. Du kan också vara ett stöd i klassrummet.
Du ansvarar för elevens möjligheter till praktik: vägledning, anskaffning, uppföljning, utveckling mm.
Du har ett helhetsgrepp kring eleven och samverkar med föräldrar, lärare, elevhälsaa men även med andra instanser utanför skolan.
Du kan komma att tillsammans med annan personal organisera och genomföra olika typer av temadagar/friluftsdagar/livskunskapsdagar.
Du möter eleverna under raster och har en hjälpande funktion för de elever som behöver vuxenstöd.
Du kan komma att möta och jobba med stödinsatser kring hemmasittande ungdomar i kommunen. IM har tillsammans med Arbetsmarknadsavdelningen ett ansvar i det kommunala informationsansvaret.
KvalifikationerDu ksall ha kunskap om skolans organisation samt erfarenhet från gymnasieskolan. Du har goda datakunskaper, ett flexibelt arbetssätt, god samarbetsförmåga och en vilja att jobba kring ungdomar med olika problem. Vi ser gärna att du har någon form av högskoleutbildning inom socialt arbete och god vana att jobba med ungdomar från andra kulturer. Du har också bred erfarenhet av arbete med elever i behov av särskilt stöd. Du har god lokalkännedom i Uddevalla och bra kontakter med näringslivet. Du har god förmåga att arbeta utifrån elevens specifika behov och är villig att arbeta med individuella lösningar som fokuserar på elevens studiesituation.
Personlig lämplighet är av vikt och flerspråkighet är meriterande. B-körkort krävs!
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetstider och omfattning100 %. Tillträde: 2013-08-05 visstidsanställning mer än 6 månader eller längre
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 2013/179
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRektor Thomas Ingman 0522-69 75 51
Facklig kontaktNås genom kommunens växel 0522-69 60 00
FöretagBarn- och utbildning, Gymnasiet, Introduktionsprogrammen
AdressBarn- och utbildning, Gymnasiet, Introduktionsprogrammen
Gymnasiekontoret, Skolgatan 2
45131 Uddevalla
Jobbnummer 1544219
Observera att sista ansökningsdag har passerat.