Undersköterskor till område norr

Karlskoga kommun, Socialförvaltningen / Undersköterskejobb / Karlskoga
2022-02-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterskor till område norr" (publicerad 2023-02-27) ⬅️


Visa alla undersköterskejobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlskoga kommun, Socialförvaltningen i Karlskoga

Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

https://karlskoga.se/omkarlskoga

Socialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få det stöd som de i olika situationer kan behöva. Detta görs inom ramen för socialtjänstens uppdrag och olika lagstiftningar samt utifrån socialförvaltningens värdegrund. Det kan gälla hemvård, särskilt boende, råd och stöd till personer med funktionsnedsättning, försörjningsstöd, eller hjälp vid missbruksproblem. Inom förvaltningen finns också kommunens kompetensförsörjningsenhet.

Socialförvaltningen är uppdelad i fem områden Hemvård, vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård, Individ- och familjeomsorg samt området för personer med funktionsnedsättning.




Publiceringsdatum
2022-02-14

Arbetsuppgifter
Som undersköterska kommer du att arbeta med mångfacetterade arbetsuppgifter. Du har en viktig roll i direktkontakten med våra brukare där du ger personlig omvårdnad och serviceinsatser i enlighet med gällande biståndsbeslut med fokus på kvalitet. Du behöver ta stor hänsyn till brukarens individuella behov. Du utför även uppgifter delegerade från legitimerade personal och dokumenterar enligt socialtjänstlagen. Du ska planera och prioritera, dokumentera samt rapportera. Du ska följa rutiner och riktlinjer, däribland verksamhetens värdegrund.
Vår ambition är att du tillsammans med oss utvecklar verksamheten och dig själv i ett nära samarbete med dina kollegor.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har undersköterskeutbildning motsvarande det gymnasiala omvårdnadsprogrammet eller annan likvärdig kompetens eller erfarenhet.
Du har förmåga att samarbeta samt att kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du ska ha en positiv inställning och se det som självklart att du skall bidra till ett positivt arbetsklimat. Arbetet kräver ansvarstagande, noggrannhet, flexibilitet, lyhördhet, servicekänsla och ett gott bemötande. Du ska arbeta utifrån grundprincipen om alla människors lika värde oavsett kön, etnicitet, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.
Du ska kunna uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket. Du ska ha datavana som utifrån verksamheten bedöms relevant.

Körkort B är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Karlskoga kommun, Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SN 2022-00068".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Karlskoga kommun (org.nr 212000-1991)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Karlskoga kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Maria Granlund
0586-622 34

Jobbnummer
6339954

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlskoga kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlskoga kommun, Socialförvaltningen: