Undersköterskor till nystartad Larmorganisation i SDF Centrum

Göteborgs stad., SDF Centrum / Apotekarjobb / Göteborg
2017-10-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterskor till nystartad Larmorganisation i SDF Centrum" (publicerad 2017-11-09) ⬅️


Visa alla apotekarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum i Göteborg

CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:

• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt




Publiceringsdatum
2017-10-02

Arbetsuppgifter
Är du redo för en utmaning och vill prova något nytt? Vill du vara med att påverka, utveckla och skapa ett nytt arbetssätt kring larmhantering i Göteborgs stad Centrum?

Vi söker 8 medarbetare till vår nya larmorganisation. Är du den person vi söker?

I stadsdelen Centrum jobbar vi aktivt med att utföra attraktiv hemtjänst och fortsatt vara en attraktiv arbetsgivare. Tillsammans ska vi utveckla yrkesrollen och vår gemensamma arbetsmiljö. Därför pågår det många satsningar hos oss och för att lyckas behöver vi duktiga och engagerade medarbetare!

Som team kommer vi i larmorganisationen tillsammans med kollegorna i hemtjänsten att utveckla verksamheten mot att nå uppsatta mål, ge god kvalitet och service till samtliga personer som har hemtjänst.

I dina arbetsuppgifter ingår att svara på akuta larm samt åtgärda de olika situationer som kan uppstår hemma hos den enskilde. Du kommer att möta många nya människor och får vara beredd på oförutsedda händelser. Din arbetsmiljö är omsorgstagarens hem, vilket innebär att du måste ta hänsyn till varje persons integritet. Du ska kunna ge god vård och omsorg med utgångspunkt från brukarens individuella behov. Upptagningsområdet är hela stadsdelen Centrum. Ni kommer att ha tillgång till en bil för att snabbt kunna ta er mellan olika delar av stadsdelen. Som undersköterska i Larmorganisationen har du även som uppgift att upprätta genomförandeplaner för dem som får beslut om larm.

I arbetet kan även komma ingå andra uppgifter så som nyckelhantering vid installering eller återlämning av larm, nyckelkvittenshantering, mm.

Ni är alltid två undersköterskor som arbetar tillsammans för att kunna stötta varandra i det dagliga arbetet. Vi utgår från gemensamma lokaler på Gyllenkrogsggatan 10B som är centralt beläget i Göteborg. Vi arbetar på schema dagtid mellan 6.30-15.00 och kväll mellan 15.00-23.30. Vår befintliga nattorganisation kommer att fortsätta ansvara för larmhanteringen mellan kl. 23.30-06.30. Vi lägger vårt schema i Time Care och dokumenterar i systemet Treserva.

I omsorgs- och servicearbetet utgår vi från ett salutogent synsätt, vilket i stort innebär att vi fokuserar på friskfaktorer som orsakar och bibehåller våra brukares hälsa. Ditt förhållningssätt ska återspegla social omsorg och du ska ha ett gott bemötande mot alla människor du möter i arbetet.

Vi rekryterar löpande under ansökningsperioden och ser fram emot just din ansökan!


Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har läst vård- och omsorgsprogrammet och är utbildad undersköterska. Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet av arbete i hemtjänsten.

Du tar ett stort eget ansvar och kan agera självständigt inför de oförutsedda situationer som uppstår. Du har en positiv inställning, är engagerad, har en hög social kompetens samt en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Du är professionell i din yrkesroll och förstår att varje människa är unik, har en egen livshistoria, egna intressen, behov och önskemål. Genom att lyssna och vara lyhörd i mötet bidrar du till att våra brukare kan leva ett rikare och självständigare liv.
Då en viktig del av ditt arbete är att kommunicera med och för våra brukare samt dokumentera ska du ha goda kunskaper i svenska språket och datorvana.

Körkort är ett krav. Du skall vara van bilförare och van vid att köra i Centrum.


ÖVRIGT
Vi erbjuder dig:
• Hos oss får du ett arbete där du kan göra skillnad för våra brukare i deras vardag. Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i jobbet och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör.
• Du kan få stöd av en omsorgshandledare när du tar fram och arbetar med och enligt genomförandeplaner.
• Goda utvecklingsmöjligheter, friskvårdsförmåner i form av friskvårdsbidrag, rabatterade bad- och motionskort, cykelförmån samt personalstödsprogram

Vi rekryterar löpande under ansökningsperioden och ser fram emot just din ansökan.

Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-30
Ange följande referens när du ansöker: A713517
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Virdstedt kristina.virdstedt@centrum.goteborg.se 031 365 78 03

Företag
Göteborgs stad., SDF Centrum

Adress
Göteborgs stad., SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 71

Jobbnummer
3727170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum: