Undersköterskor till Möckelns- och Geologens hemvårdsområde
Karlskoga kommun, Socialförvaltningen / Undersköterskejobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Karlskoga,
Lekeberg,
Degerfors,
Nacka,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlskoga kommun, Socialförvaltningen i Karlskoga Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!
https://karlskoga.se/omkarlskogaSocialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få det stöd som de i olika situationer kan behöva. Detta görs inom ramen för socialtjänstens uppdrag och olika lagstiftningar samt utifrån socialförvaltningens värdegrund. Det kan gälla hemvård, särskilt boende, råd och stöd till personer med funktionsnedsättning, försörjningsstöd, eller hjälp vid missbruksproblem. Inom förvaltningen finns också kommunens kompetensförsörjningsenhet.
Socialförvaltningen är uppdelad i fem områden Hemvård, vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård, Individ- och familjeomsorg samt området för personer med funktionsnedsättning.
Publiceringsdatum2021-12-02ArbetsuppgifterSom undersköterska kommer du att arbeta med mångfacetterade arbetsuppgifter. Du har en viktig roll i direktkontakten med våra brukare där du ger personlig omvårdnad och serviceinsatser i enlighet med gällande biståndsbeslut med fokus på kvalitet. Du utför även uppgifter delegerade från legitimerade personal och dokumenterar enligt socialtjänstlagen. Du ska kunna uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket. Du ska ha datavana som utifrån verksamheten bedöms relevant. Du ska kunna planera och prioritera, dokumentera samt rapportera. Du ska följa rutiner och riktlinjer, däribland verksamhetens värdegrund.
Vår ambition är att du tillsammans med oss utvecklar verksamheten och dig själv i ett nära samarbete med dina kollegor.
KvalifikationerVi söker dig som har undersköterskeutbildning motsvarande det gymnasiala omvårdnadsprogrammet. Du har förmåga att samarbeta samt att kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du ska ha en positiv inställning och se det som självklart att du skall bidra till ett positivt arbetsklimat. Arbetet kräver ansvarstagande, noggrannhet, flexibilitet, lyhördhet, servicekänsla och ett gott bemötande.
Du ska ha förmåga att arbeta utifrån brukarperspektiv och sätta brukarens behov i centrum genom att brukaren känner sig sedd och bekräftad, arbeta personcentrerat. Du skall arbeta utifrån grundprincipen om alla människors lika värde oavsett kön, etnicitet, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort för bil är ett krav.
ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse, upphör: Vikariat 6 mån, eventuellt förlängning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKarlskoga kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SN 2021-00345".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karlskoga kommun (org.nr 212000-1991)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Karlskoga kommun, Socialförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Jessica Holmberg
0586-620 96 Jobbnummer 6149087
Observera att sista ansökningsdag har passerat.