Undersköterskor till Hemvården i Hede

Härjedalens kommun / Undersköterskejobb / Härjedalen
2021-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterskor till Hemvården i Hede" (publicerad 2024-06-13) ⬅️


Visa alla undersköterskejobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen, Östersund eller i hela Sverige

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.







Vill du ha ett meningsfullt och omväxlande arbete medmöjlighet att göra skillnad varje dag, då är det dig vi söker!

Vi söker nu två undersköterskor till Hemvården i Hede.

Publiceringsdatum
2021-12-22

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar med förekommande arbetsuppgifter inom vård och omsorg utifrån ett salutogent förhållningssätt. Vi som arbetar inom äldreomsorgen, både inom demensvården och äldrevården, i Hede strävar efter att erbjuda en trygg och stimulerande miljö för våra vårdtagare och brukare, vi arbetar utifrån Brukarens behov och önskemål i centrum.

Tjänsten innebär ett stimulerande arbete inom Hemvården i Hede. Du behöver vara bekväm i att fatta en hel del självständiga beslut och samarbeta med andra yrkeskategorier i teamet samt brukare och anhöriga. Du ansvarar för att utföra en del medicinska bedömningar och uppgifter.

Dag och kvällstjänstgöring förekommer samt arbete varannan helg.

En av tjänsterna är på 100 % tillsvidare.
En av tjänsterna är en visstidsanställning på 75 % perioden 220201-220430 med möjlighet till förlängning.

Kvalifikationer
Du är utbildad undersköterska och du har god datavana.
B-körkort är ett krav för tjänsten.

Det är meriterande om du har erfarenhet av hemtjänst/hemsjukvård.

Det är önskvärt att du har erfarenhet av arbete med TES och
Treserva samt med kvalitetsregistret BPSD.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som lockas av nya utmaningar i arbetet, tänker lösningsfokuserat, har en hög grad av flexibilitet och ansvarstagande. Ett rehabiliterande förhållningssätt är för dig är en självklarhet och du har ett genuint intresse för äldres hälsa och livskvalitet.

Som person ska du vara lätt att samarbeta med och bidra till ett glatt arbetsklimat.

Vi erbjuder
• Ett nära och tydligt ledarskap samt en god arbetsgemenskap
• Ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
• Friskvård på arbetstid
• Delaktighet i utvecklingen av verksamheten
• Kontinuerlig kompetensutveckling

Kontaktinformation
Anette Fundin Persson, Enhetschef, 0684-16883, anette.fundin-persson@herjedalen.se

Therese Wagenius, Skyddsombud Kommunal, 0684-16893, Therese.wagenius@herjedalen.se

Rikard Mattsson, Fackligt ombud Kommunal, 070-3405704, rikard.mattsson@kommunal.se

Arbetsplats

Varaktighet, arbetstid
Deltid 75%. Visstid 11 dagar - 3 månader.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Härjedalens kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4462994708".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510), http://www.herjedalen.se

Kontakt
Skyddsombud Kommunal
Therese Wagenius
Therese.wagenius@herjedalen.se
0684-16893

Jobbnummer
6203553

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun: