Undersköterskor till hemtjänsten
Vadstena kommun, Socialförvaltningen / Apotekarjobb / Vadstena
2018-10-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterskor till hemtjänsten" (publicerad 2020-03-10) ⬅️
Visa alla apotekarjobb i Vadstena,
Motala,
Mjölby,
Karlsborg,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vadstena kommun, Socialförvaltningen i Vadstena Vadstena är en attraktiv kommun belägen på den vackra Östgötaslätten, med utsikt över Vättern. Här finns en unik historisk miljö med anor från medeltiden. Kommunen har cirka 7.500 invånare och erbjuder hög kvalitet på kommunal service, bra boende och fantastiska kultur- och naturupplevelser. Helt enkelt en plats man längtar till.
Vadstena hemtjänst består av tre geografiskt indelade grupper, en nattpatrull och ett hemstödsteam. Hemstödsteamet riktar sig till personer med demenssjukdom. Totalt består enheten av ca 50 medarbetare. Varje grupp har en samordnare som både sköter planering och är ute i omsorgsarbete. På arbetsplatsen finns tillgång till arbetskläder.
Arbete inom hemtjänst innebär att du möter människor som på grund av funktionsnedsättning eller ålder har svårt att klara av de dagliga sysslorna i sitt hem. Det innefattar såväl serviceinsatser som omvårdnadsinsatser och delegerande HSL-uppgifter. Du har kontakt med sjuksköterskor, anhöriga, färdtjänst med flera. I ditt arbete ingår att dokumentera och rapportera noggrant så att information förs vidare. Du ser till att det dagliga livet för hemtjänstens brukare fungerar. Vi har lokalt framtagna värdighetsgarantier som betonar varje individs rätt till självbestämmande, trygghet, gott bemötande, meningsfullhet, känsla av sammanhang, respekt för privatliv och personlig integritet. På hemtjänsten arbetar vi med ett rehabiliterande förhållningssätt och vi har alltid individen i fokus.
Under hösten har vi en del nya saker på gång. Bland annat kommer nyckelfri hemtjänst införas. Vi har nyligen infört verktyget Vård i annans hem för att arbeta med arbetsmiljöfrågor.
De tjänster vi annonserar har varierande tjänstgöringsgrader, men under hösten kommer rätt till heltid införas som pilot inom hemtjänsten så du kommer ha möjlighet att påverka din tjänstgöringsgrad.
Publiceringsdatum2018-10-19ArbetsuppgifterArbetsuppgifterna som undersköterska inom hemtjänsten innebär att hjälpa personer med varierande omvårdnadsbehov i det egna hemmet. Det innefattar såväl serviceinsatser som omvårdnadsinsatser och delegerande HSL-uppgifter. Du har kontakt med sjuksköterskor, anhöriga, färdtjänst med flera. I ditt arbete ingår att dokumentera och rapportera noggrant så att information förs vidare. Du ser till att det dagliga livet för hemtjänstens brukare fungerar.
KvalifikationerVi söker dig som är undersköterska. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorgen.
B-körkort är ett krav. Likaså är god svenska i tal och skrift ett krav då vi ställer höga kvalitetskrav på våra verksamheter, där mycket god dokumentationsförmåga utgör en viktig del.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som har driv, positiv energi och är noggrann samt lyhörd för våra hemtjänstkunders behov.
ÖVRIGT
Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du når via länken under "ansökan".
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera relevant information för tjänsten i ditt CV.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryterare.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. Varierande tjänstgöringsgrader Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-12-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-04
Ange följande referens när du ansöker: 77/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMicaela Lundgren
micaela.lundgren@vadstena.se 0143-15293
FöretagVadstena kommun, Socialförvaltningen
AdressVadstena kommun, Socialförvaltningen
Vadstena
59280 VADSTENA
Kontorsadress59280 Vadstena
Jobbnummer 4412199
Observera att sista ansökningsdag har passerat.