Undersköterska vikariat

Orust kommun / Undersköterskejobb / Orust
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Orust, Stenungsund, Lilla Edet, Uddevalla, Lysekil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Orust kommun i Orust, Tjörn eller i hela Sverige

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet "de vi är till för". För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Ängsviken ligger i Henån fint beläget intill hamnen. Boendet består av både permanenta enheter och en korttidsenhet. Tjänsten är förlagd på avdelningen Snäckan, som är en enhet för personer med demenssjukdom, där finns även två lägenheter för växelvård.

Publiceringsdatum
2021-04-07

Arbetsuppgifter
Som undersköterska inom Sektor omsorg i Orust kommun utgår du ifrån ett salutogent förhållnings-/arbetssätt, vilket innebär fokus på livskvalitet för individen. Arbetssättet skall leda till en god och säker omsorg och vård, där individen genom delaktighet uppnår meningsfullhet, begriplighet och hanterbarhet i sin livssituation. I uppdraget ingår också att på delegering utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter. Dokumentation är en del av det dagliga arbetet. Ditt uppdrag präglas av ansvar, samspel och strävan efter bästa möjliga möte. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad.

Om dig
Vård och Omsorgsprogrammet eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, kvalifikationer som undersköterska. Vi ser gärna att du har erfarenhet från tidigare arbete inom demensboende. Grundläggande datakunskaper är ett krav.
Som person har du hög arbetsmoral, en god kommunikationsförmåga, är trygg i dig själv och bemöter människor på ett engagerat och professionellt sätt. Du är en positiv person som ser möjligheter, är flexibel och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö. Du ska vara nytänkande och öppen för alternativa arbetssätt och arbetstider, där den enskilde är i fokus. Framförallt tycker du det är roligt och stimulerande att arbeta med omsorg om den enskilde. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Övrig information
Arbetstid/varaktighet: Schemalagd arbetstid dag/kväll/helg. Vikariat tom 211231.

Tillträdesdag: enligt överenskommelse

Körkort: inget krav

Lön: Indviduell lönesättning, ange löneanspråk.

Sista dag att ansöka är 210421

Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas samt intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.seFör alla personer som ska arbeta inom skola eller HR enheten/Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom Sektor omsorg kommer utdrag från belastningsregistret genomföras innan anställning kan ingås.





Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning, ange löneanspråk

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Orust kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Orust kommun (org.nr 212000-1314), http://www.orust.se

Arbetsplats
Orust Kommun

Jobbnummer
5675455

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Orust kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Orust kommun: