Undersköterska till Randerslund, Laholms kommun

Laholms kommun / Undersköterskejobb / Laholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Laholm, Båstad, Halmstad, Örkelljunga, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Laholms kommun i Laholm

Nu söker vi på Laholms kommun en undersköterska till Randerslund.

Är du undersköterska och redo för nya utmaningar? Vill du vara med och påverka och utveckla framtidens äldreomsorg? Vill du kunna känna att det arbete du utför är betydelsefullt och viktigt? Då är du den vi söker. Vi söker dig som är engagerad, samarbetsvillig och flexibel. Som liksom vi brinner för äldre och tycker äldreomsorgen är spännande och vill göra skillnad för de brukare som bor och vistas på Randerslund, varje dag.

Om Laholms kommun
I Laholm blåser det medvind! Här råder tillväxt och inflyttningstakten ökar stadigt. Med ett unikt läge vid havet i södra Halland, angränsande till såväl Skåne som Småland, är Laholm en attraktiv plats att både bo och arbeta på.

Kommunen har ett unikt landmärke - Laholmsbukten med Sveriges längsta sandstrand. Detta symboliseras av vår logotyp där hav möter land. Med en blå båge för bukten, en vit bågformad vattenlinje för stranden och ett grönt bälte för inlandet vill vi förmedla kommunens attraktiva sidor.
Här finns livskvalitet i många former med stränder, branta skidbackar, milsvida cykelleder och Hallands äldsta stadskärna.

I Laholms kommun med cirka 2 000 medarbetare är ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar för att vara en utvecklande och professionell service- och myndighetsorganisation.

Vill du vara en del i vår utveckling? Varmt välkommen med din ansökan!


Publiceringsdatum
2021-12-09

Beskrivning
Randerslunds särskilda boende ligger beläget i Ränneslöv, mitt i ett naturskönt område, med möjlighet för härliga promenader. På Randerslund arbetar vi för brukarens delaktighet i sin vardag.

Randerslund består av totalt 48 platser fördelade på sex avdelningar, varav två avdelningar är demensavdelningar.

Tjänsten som vi nu ska rekrytera till är till en av våra demensavdelningar. Men vi vill att du som söker är öppen för att kunna arbeta på hela Randerslund, där du behövs efter behov. Du liksom vi tycker det är viktigt med teamarbete, där alla professioner är lika viktiga, för att tillsammans nå ett resultat som gagnar brukarna. Du brinner för att vara med och förändra och utveckla verksamheten.

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär att du ska vara stöd och hjälp till de brukare som bor på Randerslund. Stötta och stödja i de aktiviteter som brukaren behöver hjälp med i vardagen, för att få möjlighet att fortsätta leva ett meningsfullt och aktivt liv med en meningsfull vardag. Bistå brukaren i aktiviteter, vara delaktig i upprättandet av genomförandeplaner och uppföljningar, kontaktmannaskap, rapportera och dokumentera i våra stödsystem, utföra delegerade HSL-insatser, vara delaktig på teamträffar och APT, upprätta goda kontakter med anhöriga och andra viktiga personer för den enskilde, bidra med nytänkande och arbetsglädje samt ansvara för ett eller flera ansvarsområden som man brinner för och vill utveckla.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från omvårdnadsprogrammet samt godkänt betyg i svenska 1(A) eller svenska som andraspråk och samhällskunskap 1(A) eller motsvarande äldre utbildning.

Det är meriterande om du har arbetat med äldreomsog tidigare och vi ser gärna att du har en demensutbildning. Du är trygg i dig själv och i din yrkesroll, trivs med att ta ansvar och att arbeta självständigt. Du ska värna om brukarnas integritet, delaktighet och självbestämmande. Du är lyhörd och arbetar med respekt för andra människor. Du är ansvarsfull och har förmåga att anpassa arbetet efter brukarens behov och ser möjligheter i stället för hinder och brinner för att ge god service till brukarna.
Du har en hög social kompetens och lätt för att samarbeta med kollegor och andra professioner.
Du är van vid att dokumentera och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv. Välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Laholms kommun ska vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi arbetar efter heltid som norm, vilket innebär att vi erbjuder heltidsarbete.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Upplysningar
Åsa Lundin Enhetschef 0430-15934, 0702-20 07 14

Fackliga upplysningar
Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-15 000

Sista ansökningsdag
2021-01-02
Referenser
Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan i stället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.

Övriga upplysningar
Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Laholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Laholm:2021:324".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Laholms kommun (org.nr 212000-1223)

Jobbnummer
6164469

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Laholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Laholms kommun: