Undersköterska till ortopedavdelningen
Region Jämtland Härjedalen, Område Ortopedi / Undersköterskejobb / Östersund
2022-12-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterska till ortopedavdelningen" (publicerad 2024-03-18) ⬅️
Visa alla undersköterskejobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Område Ortopedi i Östersund Vi ska öppna fler vårdplatser och behöver bli fler!
Vill du vara med och arbeta tätt i ett team med sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och apotekare på ortopedavdelningen?
Vi håller på att utveckla ett tvärprofessionellt arbetssätt där vi tillsammans i team arbetar med patienten i fokus så att varje enskild individ skall få rätt vård och i rätt nivå.
Under 2022 har ortopedavdelningen startat upp ett mer behovsstyrt arbetssätt med daglig styrning. Vi strävar efter att ha en ökad läkarnärvaro, en mer effektiv vård där vårdtyngden och patienternas individuella mående och tillstånd ligger till grund för den dagliga styrningen.
Utbildningsinsatser kommer vara en kontinuerlig del av avdelningsarbetet vilket leder till en ökad trygghet och kompetensutveckling hos personalen.
Östersunds sjukhus är det enda sjukhuset i Region Jämtland Härjedalen och ortopedavdelningen tar emot och vårdar patienter med skador/sjukdomar i rörelseapparaten (skelett, leder och muskulatur). Det innefattar både akut och elektiv (planerad) vård och behandling. Som ensam ortopedavdelning i regionen ställer det höga krav på oss vad gäller kompetens och resurser. Vi arbetar tillsammans för att utveckla regionens hälso- och sjukvård. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i en region som erbjuder både aktivitet och avkoppling med närhet till natur och fjäll. Funderar du på att ta steget att flytta hit kan vi hjälpa dig med bostad.
Publiceringsdatum2022-12-12ArbetsuppgifterOrtopedavdelningen består idag av fyra team, tre akuta vårdteam och ett geriatriskt team. Alla teamen är tvärprofessionella med fokus på att tillgodose den bästa möjliga vård för våra medborgare men är uppbyggda på olika sätt. På våra 3 akuta team tar vi emot patienter med akuta skador/tillstånd. På det geriatriska teamet vårdas äldre, multisjuka patienter och där har vi en högre bemanning per patient.
Utöver våra tvärprofessionella team har vi även stödfunktioner i form av en apotekare, ledningssjuksköterska, vårdplaneringssköterska och vårdnära service. Vi har även en bemanningsassistent som i nära kontakt med EC arbetar för att avdelningen skall ha den bemanning som krävs utifrån vårdintensitet.
Mycket av vår vård består av pre- och postoperativ vård, smärtbehandling samt mobilisering.
Nu söker vi dig som inte är rädd för att tänka nytt och som gillar ett strukturerat akut omhändertagande med målet att ge våra patienter bästa möjliga vård.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad undersköterska och vill lära dig mer om ortopedi oavsett tidigare erfarenheter, inte är rädd för att tänka nytt och som gillar ett strukturerat akut omhändertagande med målet att ge bästa möjliga vård med patienten i fokus. Du bör ha ett intresse för ortopedisk vård och en nyfikenhet att utvecklas och att utveckla.
För att trivas hos oss behöver du vara engagerad, stresstålig och kunna hantera akuta situationer.
ÖVRIGT
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Persr/1006/2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Jämtland Härjedalen (org.nr 232100-0214),
https://www.regionjh.se/ Arbetsplats Region Jämtland Härjedalen, Område Ortopedi
Kontakt Enhetschef
Lorena Holst
lorena.holst@regionjh.se 073-334 66 32 Jobbnummer 7252538
Observera att sista ansökningsdag har passerat.