Undersköterska till hemtjänsten i Stensjön
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen / Apotekarjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla apotekarjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen i Mölndal I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för Mölndalsborna. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionshinder och hemsjukvård. Mer information finner du på vår hemsida,
www.molndal.se Publiceringsdatum2018-01-12ArbetsuppgifterVård- och omsorgsförvaltningen, område Hemvård, söker heltid och deltidsarbetande omvårdnadspersonal till dagar, kvällar och helger. Du kommer tillsammans med övriga medarbetare hjälpa våra brukare i deras hem. Vårt arbetssätt präglas av ett salutogent synsätt, vilket innebär att ge personligt stöd utifrån individuella behov och förutsättningar.
I omvårdnadsteam Stensjön siktar vi på att skapa delaktighet och trygghet för alla brukare. Genom att arbeta utifrån kommunens värdighetsgarantier strävar vi efter att alla kunder har en kontaktman och är delaktiga i planeringen av sitt eget omvårdnadsbehov.
Hemvården i Mölndals Stad står inför många spännande utmaningar och roliga förändringar. Från och med 1 februari startas ett serviceteam inom Vård och omsorg, vilket innebär att som undersköterska kommer du att ha större möjlighet att arbeta med för yrket kvalificerade arbetsuppgifter. Vi står inför införandet av dokumentationssystemet Treserva, förebyggande arbete i systemet Senior Alert, samt ett nytt HR system. Dessa förändringar syftar till att ge dig möjlighet till utveckling och underlättar ditt arbete med kunderna.
KvalifikationerOmvårdnadsprogrammet, Vård- och omsorgsprogrammet eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms vara likvärdig.
Du ska ha ett genuint intresse för att arbeta med människor, vara lyhörd, empatisk och serviceinriktad. Du bör tycka om att arbeta självständigt men också se dig själv som en självklar del i vårt team. Det är av stor betydelse att du har en god planerings- och samarbetsförmåga. En del administrativt arbete ingår i tjänsten.
• Körkort är ett krav
• Datavana
• Du behöver kunna tala, skriva och förstå det svenska språket.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av omsorgsarbete.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet
ÖVRIGT
Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Anställningens omfattning: 85% med möjlighet till heltid. Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-02
Ange följande referens när du ansöker: A746476
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSimona Gaspar
simona.gaspar@molndal.se 031-315 28 26
FöretagMölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen
AdressMölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen
Göteborgsvägen 7
43182 Mölndal
KontorsadressGöteborgsvägen 7 43182 Mölndal
Jobbnummer 3899854
Observera att sista ansökningsdag har passerat.