Undersköterska till hemtjänsten, Helgedal - Kristianstads kommun - Apotekarjobb i Kristianstad
Undersköterska till hemtjänsten, Helgedal
Kristianstads kommun / Apotekarjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla apotekarjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.



Nu söker vi undersköterskor! Hemtjänsten Helgedal utför beviljad hemtjänst och delegerad hemsjukvård i västra Kristianstad.

Gruppen består av cirka 25 undersköterskor och vårdbiträden som arbetar enligt schema, både dag, kväll och helg.

Publiceringsdatum
2018-06-25

Dina arbetsuppgifter
Som undersköterska i hemtjänsten utför du omsorg och service i kundens bostad utifrån deras behov samt delegerad hemsjukvård enligt HSL. I arbetet ingår även att vara kontaktman samt att inneha ett eller flera ansvarsområden. En viktig del i arbetet är att samarbeta i team kring kunden för att få en god helhetssyn. Vi arbetar med LapsCare som planeringsverktyg.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har godkänt omvårdnadsprogram eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av tidigare arbete i hemtjänsten är starkt meriterande liksom tidigare arbete inom vården och det är en fördel om du har annan arbetslivserfarenhet.

Då arbetet kräver kommunikation och dokumentation behöver du kunna uttrycka dig mycket väl på svenska i tal och skrift. Dessutom har du grundläggande datorkunskaper och vi ser gärna att du kan hantera Office-paketet och schemaläggning i Time Care Planering. Eftersom vi i hemtjänsten gör hembesök krävs B-körkort för manuell växellåda för att ta dig mellan besöken. Som person är du omtänksam, flexibel och ansvarstagande.

Anställningsvillkor

Vi erbjuder två tillsvidareanställningar på heltid med start 2018-09-02 eller enligt överenskommelse. Du arbetar enligt schema och dag-, kvälls- och helgtjänstgöring ingår i tjänsten. Din placering är hemtjänsten Helgedal. Arbetsplatsen har bra bussförbindelser, bussen stannar cirka 500 m från vår lokal.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Flygare, enhetschef på telefon 044-13 64 02 eller enhetschef Petra Stubbedam på telefon 044-13 21 99.

Sista ansökningsdag är 2018-07-29.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2018-09-09 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-29
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2018/548
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Flygare, enhetschef 044-13 64 02
Petra Stubbedam, enhetschef 044-13 21 99

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4220624

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: