Undersköterska till Endoskopienheten, Dagkirurgin Norrköping

Östergötlands Läns Landsting / Undersköterskejobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östergötlands Läns Landsting i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Åtvidaberg eller i hela Sverige

Dagkirurgin Norrköping är en ny operation och endoskopisk arena på Vrinnevisjukhuset i Norrköping. Kliniken finns centralt på Vrinnevisjukhuset i nya och moderna lokaler som rymmer tre enheter Operation, Uppvakning och Endoskopi. Verksamheten inrymmer sex högteknologiska operationssalar och tre salar för endoskopiska undersökningar. Därtill kommer en uppvakningsavdelning med 13 platser och step up med 12 platser.

Vår verksamhet kännetecknas av utvecklande miljö med en utpräglad teamanda. Klinikens målsättning är en Dagkirurgisk och Endoskopisk arena i världsklass med hög tillgänglighet, hög kompetens och patientsäkra processer för patienter som behandlas hos oss. Vi är just nu i en nystartsfas och söker dig som är undersköterska och som vill vara med att utveckla endoskopienheten.

Publiceringsdatum
2019-11-13

Dina arbetsuppgifter
Som undersköterska på endoskopienheten arbetar du i team tillsammans med läkare och sjuksköterska. Arbetet innebär mottagningsarbete, hantering av medicinsk apparatur samt medverkan vid undersökningar och behandlingar. De undersökningar som idag utförs på endoskopienheten är gastroskopier (undersökning av magsäck) och koloskopier (undersökning av tjocktarm). Du kommer att ha ett ansvarsfullt och stimulerande arbete där du får vara delaktig i utvecklingen på både endoskopienheten och kliniken.

Erfarenhet och utbildning
Du är utbildad undersköterska med några års erfarenhet inom yrket, gärna med akutvårdsinriktning. Erfarenhet av endoskopisk verksamhet är meriterande. Stor vikt läggs på personlig lämplighet där vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och är flexibel då du arbetar i team. Vidare ser vi att du tar egna initiativ och vill vara med och bidra i förbättrings- och utvecklingsarbeten.

Dina personliga egenskaper
Du har god samarbetsförmåga och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Som person är du lugn, uppmärksam och har alltid patienten i fokus. Du är också lyhörd och arbetar bra tillsammans med andra människor och har lätt för att ändra ditt synsätt. I din yrkesroll är du trygg och ser möjligheter till utveckling.

Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Tillträde till tjänsten snarast eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag med beredskapsarbete jourtid.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef Jasmina Bejdic, 010-103 94 38, jasmina.bejdic@regionostergotland.se

Facklig företrädare för Kommunal är Jenny Sundén, jenny.sunden@regionostergotland.se

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 30 november 2019. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Östergötlands Läns Landsting

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Östergötlands Läns Landsting (org.nr 232100-0040)

Arbetsplats
Region Östergötland

Jobbnummer
4954640

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östergötlands Läns Landsting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östergötlands Läns Landsting: