Undersköterska till barnmorskemottagning

Region Gävleborg, VO Kvinnosjukvård / Undersköterskejobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gävleborg, VO Kvinnosjukvård i Gävle, Hudiksvall eller i hela Sverige

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.

Gävle barnmorskemottagning innefattar mödrahälsovård, preventivmedelsrådgivning och gynekologiska hälsokontroller i östra Gästrikland. Till barnmorskemottagningen hör också Gävle ungdomsmottagnings medicinska personal. Vid Gävle barnmorskemottagning och ungdomsmottagning arbetar tre undersköterskor och 22 barnmorskor. Två dagar i veckan är barnmorskor placerade på Andersbergs familjecentral och Sätra familjecentral.

Publiceringsdatum
2024-04-26

Arbetsuppgifter
Vi söker en undersköterska för sedvanliga
undersköterskeuppgifter. Rollen som undersköterska är varierande och du kommer att arbeta tillsammans med barnmorskorna vid både planerade och oplanerade besök. Vid behov kan tjänstgöring på barnmorskemottagning Sandviken förekomma.

Som undersköterska hos oss kommer du bland annat att arbeta med
• receptionsarbete
• provtagning
• mottagningsarbete
• administrativa uppgifter.

Hos oss får du
• personligt anpassad introduktion
• arbeta i trygg arbetsgrupp där det alltid finns någon att rådfråga.

Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/

Kvalifikationer
Vi söker en flexibel och engagerad kollega. Du är trygg i din yrkesroll, och du har förmåga att bemöta människor på ett professionellt och empatiskt sätt.

I rollen som undersköterska ska du
• vara utbildad undersköterska.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och att dina personliga egenskaper stämmer överens med Region Gävleborgs värdegrund:
• Professionalism & ansvar.
• Respekt & ödmjukhet.
• Öppenhet & ärlighet.

Vid anställning ska ett godtagbart utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister uppvisas.

ÖVRIGT
Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg.

Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RS 2024/1155".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Gävleborg (org.nr 232100-0198)

Arbetsplats
Region Gävleborg, VO Kvinnosjukvård

Kontakt
Maria Fyhr, vårdenhetschef
maria.fyhr@regiongavleborg.se
070-260 90 72

Jobbnummer
8641946

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gävleborg, VO Kvinnosjukvård

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gävleborg, VO Kvinnosjukvård: