Undersköterska med ett administrativt uppdrag

Göteborgs stad., SDF Centrum / Apotekarjobb / Göteborg
2018-02-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterska med ett administrativt uppdrag" (publicerad 2018-05-04) ⬅️


Visa alla apotekarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum i Göteborg

CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:

• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt




Publiceringsdatum
2018-02-19

Arbetsuppgifter
I stadsdelen Centrum arbetar vi utifrån mottot "vår erfarenhet - din trygghet". Vi jobbar med att utföra attraktiv hemtjänst för våra omsorgstagare, vår erfarenhet ger våra brukare trygghet. Det pågår många satsningar hos oss och vi behöver duktiga och engagerade medarbetare för att lyckas. Tillsammans ska vi utveckla yrkesrollen och den gemensamma arbetsmiljön och fortsatt vara en attraktiv arbetsgivare. Är du personen vi söker?

Vi söker nu en undersköterska med utökat uppdrag till hemtjänsten i Centrum. Din grundanställning är som undersköterska men utöver att vara ute och hjälpa våra omsorgstagare, är du även en back-upp administratör och ersätter ordinarie administratör vid dennes frånvaro, semester och utbildningar, samt arbetar administrativt minst en dag per vecka. Fördjupningsuppdraget som administratör varierar beroende på behov.

Vi arbetar aktivt för att våra brukare ska få ett ökat inflytande och självbestämmande. I omsorgs- och servicearbetet utgår vi från ett salutogent synsätt, vilket i stort innebär att vi fokuserar på friskfaktorer som orsakar och bibehåller våra omsorgstagares hälsa. Din arbetsmiljö är omsorgstagarens hem, vilket innebär att du måste ta hänsyn till varje persons integritet. Du ska kunna ge god vård och omsorg med utgångspunkt från brukarens individuella behov och önskemål i genomförandeplanen. Ditt förhållningssätt ska återspegla social omsorg och du ska ha ett gott bemötande mot alla människor du möter i arbetet.

Det administrativa fördjupningsuppdraget innebär bland annat att utifrån bemanningskrav underhålla bemanningsplaneringen i schemaplaneringssystemet Time- care, ansvara för planeringsprocessen samt att göra en digital planering i systemet PluGo. Du administrerar och koordinerar den dagliga driften för den enskilde och för medarbetaren. Du ansvarar även för kortidsplanering vid sjukfrånvaro, vab, m.m.

Vi tror på att ge alla ett eget ansvar. Du ska känna dig delaktig och ha inflytande över den dagliga verksamheten och din egen utveckling. I hemtjänsten i Centrum hjälps vi åt, stödjer och lär av varandra.

Vi rekryterar löpande under ansökningsperioden och ser fram emot just din ansökan!



Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har läst vård- och omsorgsprogrammet och är utbildad undersköterska. Grundläggande it - kompetens och god it vana samt intresse för administrativt arbete är ett krav. Det är meriterande att du har erfarenhet av att arbeta i PluGo, Treserva och Time-care samt att du har goda kunskaper om mobila verktyg.

Du är professionell i din yrkesroll och förstår att varje människa är unik, har en egen livshistoria, egna intressen, behov och önskemål. Genom att lyssna och vara lyhörd i mötet bidrar du till att våra brukare kan leva ett rikare och självständigare liv. Du har en positiv inställning, är engagerad, har en hög social kompetens samt en god förmåga att samarbeta med andra. Du tar ett stort eget ansvar, är flexibel och vill gärna hitta lösningar.

Då en viktig del av ditt arbete är att kommunicera med och för våra brukare samt dokumentera ska du ha goda kunskaper i svenska språket och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. För rollen som back-upp administratör krävs även att du har god pedagogisk förmåga och kan fördela arbetsuppgifter.


ÖVRIGT
Ansök redan idag. Vi kommer att arbeta med urval och intervjuer redan före sista ansökningsdatum.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med trevliga kollegor, goda utvecklingsmöjligheter, friskvårdsförmåner i form av friskvårdsbidrag, rabatterade bad- och motionskort samt personalstöd från SOS international.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-12
Ange följande referens när du ansöker: A757386
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Samuelsson 031-3657784
Helena Skärby 031-365 79 21

Företag
Göteborgs stad., SDF Centrum

Adress
Göteborgs stad., SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 71

Jobbnummer
3973917

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum: