Undersköterska kväll och helg till Kastanjegården och Bockara hemtjänst

Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen / Undersköterskejobb / Oskarshamn
2024-10-21


Visa alla undersköterskejobb i Oskarshamn, Mönsterås, Högsby, Hultsfred, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen i Oskarshamn, Kalmar eller i hela Sverige

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats!

Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro.

I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar.

Nu söker vi en undersköterska till särskilda boendet Kastanjegården i Bockara, som även ansvarar för Bockara hemtjänst där insatser utförs i egna hemmet. Därför är körkort ett krav. Du kommer att ingå i ett arbetslag med en enhetschef, undersköterskor och vårdbiträden. Tillsammans bedrivs ett nära samarbete med sjuksköterska, sjukgymnast och arbetsterapeut.

Publiceringsdatum
2024-10-21

Arbetsuppgifter
Som undersköterska är du direkt underställd enhetschefen. Arbetet innebär att du arbetar brukarfokuserat och utför insatser gällande vård och omsorg till våra brukare som är bosatta på det särskilda boendet, och även i hemtjänsten. Det kan även förekomma sjukvårdsuppgifter på delegering av sjuksköterska.

Kastanjegården är ett särskilt boende med åtta platser fördelat på både somatik och demens-inriktning. Personalgruppen ansvarar även för att enligt planering utföra hemtjänstinsatser i ett geografiskt område runt Bockara.
Schemat är lagt för kvälls och helg-tjänstgöring. Passar därför bra att kombinera med t ex studier.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har förmåga att se helheten men också varje enskild individs förutsättningar. För oss är det självklart att du gillar att arbeta i en verksamhet med högt tempo där arbetsglädje står i fokus. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten med god problemlösningsförmåga.

Vi vill att du är stresstålig, lyhörd och trygg i dig själv med en professionell framtoning. Du har en god samarbetsförmåga, är flexibel och har lätt för att anpassa dig till rådande omständigheter. Dokumentation är ett återkommande inslag via våra datasystem varför du behöver kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska. Körkort ett krav.

ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande rekrytering

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat.
Vi har rökfri arbetstid.
Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/flytta-till-oskarshamn/din-framtid-finns-i-oskarshamn/ https://flyttahit.nu/
och https://oskarshamn.com/
Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C215152".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Oskarshamns kommun (org.nr 212000-0761)

Arbetsplats
Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Anna Samuelsson
0491-88000

Jobbnummer
8967687

Prenumerera på jobb från Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen: