Undersköterska, Infektionskliniken
Region Östergötland / Undersköterskejobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Östergötland i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Åtvidaberg eller i
hela Sverige Infektionskliniken i Östergötland är en länsövergripande klinik med verksamhet på Universitetssjukhuset i Linköping (US) och Vrinnevisjukhuset i Norrköping (ViN) samt konsultverksamhet på Lasarettet i Motala. Kliniken bedriver dygnetruntverksamhet med sluten- och öppenvård i såväl Linköping som Norrköping. Totalt finns det 37 vårdplatser, 17 på ViN och 20 på US, där det även finns en högisoleringsenhet för extremt smittsamma patienter. Det bedrivs nationell och internationell erkänd klinisk forskning, exempelvis inom områdena antibiotikaresistens, fästingburna infektioner och hepatit. Kliniken medverkar också i arbetet inom det nationella landstingsgemensamma samverkansorganet STRAMA. Kliniken har cirka 135 medarbetare.
Vi söker dig undersköterska som vill arbeta i vår spännande verksamhet.
Publiceringsdatum2016-10-19Dina arbetsuppgifterSom undersköterska kommer dina arbetsuppgifter främst bestå av allmän och specifik omvårdnad, till exempel daglig omvårdnad av de patienter som behöver hjälp, riskbedömningar och åtgärder för fall, trycksår och nutrition, såromläggning och provtagning. Det dagliga arbetet sker i nära samarbete med övriga i teamet kring patienten. Infektionskliniken är en akutvårdsavdelning där patientarbetet bedrivs i vårdlag med en sjuksköterska och en undersköterska som ansvarar för 5-6 patienter. Vårdlaget planerar tillsammans med läkaren dagens arbete. Patienterna vistas på enkelrum eller tvåbäddsrum. På infektionskliniken vårdas patienter med olika infektionsdiagnoser och behandlingar, i olika åldrar, i olika skeenden i livet, från olika kulturer med olika bakgrund.
Erfarenhet och utbildningDu är utbildad undersköterska med inriktning inom somatisk akutsjukvård. Tidigare vårderfarenhet är meriterande. Du måste ha goda kunskaper i svenska språket då mycket av arbetet handlar om kommunikation i teamet kring och med patienten.
Dina personliga egenskaperDu arbetar bra med andra människor, är lyhörd, lyssnar och kommunicerar konstruktivt med andra. Du tar initiativ i det dagliga arbetet och ser personen bakom patienten du alltid har i centrum. Du har ett intresse och en vilja att hjälpa andra, är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande. Du ser möjligheter i förändringar och har lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter.
Anställning och information
Anställningen är en tillsvidareanställning med i januari 2017.
Vid frågor kontakta
Vårdenhetschef Carola Skogwik, 010-104 32 87.
För kontakt med facklig företrädare inom Kommunal kontakta sektionsexpeditionen, 010-103 44 70.
Så ansöker duDå vi arbetar med löpande urval ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 20 november 2016.
Välkommen att anmäla ditt intresse via vårt rekryteringssystem (ansök/prenumerera). När du är nöjd med din ansökan, välj registrera ansökan, under fliken avsluta, därefter får du ett automatiskt svarsbrev via e-post att din ansökan är registrerad. Du blir personligen kontaktad av oss om vi har ett semestervikariat som kan passa dig.
Om du behöver hjälp med att registrera, kontakta Region Östergötlands IT-akut: 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Östergötland
AdressRegion Östergötland
Vrinnevisjukhuset Gamla Övägen 25
60379 Norrköping
KontorsadressVrinnevisjukhuset Gamla Övägen 25
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3114760
Observera att sista ansökningsdag har passerat.