Undersköterska, hemtjänsten i Arkelstorp

Kristianstads kommun / Apotekarjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla apotekarjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.



I Arkelstorps hemtjänst arbetar 22 medarbetare.

Arbetet präglas av glada, flexibla och kundfokuserade medarbetare i det vackra området kring Arkelstorp med omnejd. Här arbetar vi med en helhetssyn och kundens bästa för ögonen. Vi har ett nära samarbete med Tollaregården och hjälper till där det behövs.

Publiceringsdatum
2018-01-18

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar med omsorg och service i ordinärt boende utifrån kundens behov samt delegerad hemsjukvård. I arbetet ingår även att vara kontaktman. En viktig del i arbetet är att arbeta i team kring kunden för att få en god helhetssyn. Vi arbetar med TimeCare planering, ett schemaverktyg där personal lägger sina scheman. Bilkörning förekommer i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har godkänt omvårdnadsprogram eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du erfarenhet av arbete inom hemtjänst eller arbetslivserfarenhet i övrigt är det en fördel. Du behöver ha datorvana samt förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift eftersom du behöver dokumentera och kommunicera i ditt arbete.

Som person behöver vara flexibel och ha ett professionellt bemötande mot alla du möter i ditt dagliga arbete. Du har förmåga att självständigt och i samarbete med kollegor och kund-/er planera och strukturera det dagliga arbetet, Förmåga att respektera fattade beslut och bidra till verksamhetens utveckling och en god arbetsmiljö är egenskaper som också krävs.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder 1-2 tillsvidareanställningar på heltid med start enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Axelsson, enhetschef på tfn 044-13 66 63.

Sista ansökningsdag är 2018-01-31

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-31
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2018/42
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Axelsson, enhetschef 044-13 66 63

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3910378

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: