Undersköterska, Björklunden

Kristianstads kommun / Apotekarjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla apotekarjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.



Vi söker dig som är flexibel och engagerad till ett av de viktigaste arbeten du kan ha.

Vi söker två undersköterskor som brinner för att arbeta med äldre människor, som har ett gott bemötande och som har en god samarbetsförmåga med såväl kunder som arbetskamrater. Björklunden är ett vård- och omsorgsboende med 40 lägenheter. Vi arbetar tillsammans inom hela enheten och arbetar dagligen med att forma verksamheten utifrån kundernas individuella behov och har ett stort fokus på det sociala innehållet.

Publiceringsdatum
2017-12-20

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär omvårdnadsarbete i vård- och omsorgsboende och utifrån kundens behov samt delegerad hemsjukvård. I arbetet ingår även att vara kontaktman samt att inneha ett eller flera ansvarsområden. En viktig del i arbetet är att arbeta i team kring kunden för att få en god helhetssyn.

Kvalifikationer
Du har godkänt omvårdnadsprogram eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, gärna med inriktning på demensvård. Då arbetet kräver kommunikation och dokumentation förutsätter vi att du behärskar svenska i tal och skrift. Har du erfarenhet inom vård och omsorg, av arbete på vård- och omsorgsboende eller har arbetslivserfarenhet i övrigt är det meriterande.

Vi söker dig som främjar en god arbetsmiljö och finner lösningar i vardagen. Du har förmåga att hitta kreativa lösningar, kan motivera och engagera samt har ett professionellt bemötande mot alla dem du möter i ditt arbete. Vidare har du förmåga att självständigt planera och strukturera arbetet utifrån ett helhetsperspektiv samtidigt som du har förmåga att respektera fattade beslut. Du är flexibel och har lätt för att samarbeta med andra.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder två vikariat, på 100 % med placering på Björklunden i Tollarp med start 2018-02-01 till och med 2018-08-31.

Sista dag att ansöka är 2018-01-03

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Irene Kindgren på tfn 044-132971.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2018-02-01 Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-03
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2017/1078
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Irene Kindgren, enhetschef 044-132971

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3864863

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: