Undersköterska/Aktivitetscoach till boende i Sollentuna

Aleris Minerva vård- och omsorgsboende / Apotekarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla apotekarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aleris Minerva vård- och omsorgsboende i Sollentuna

På Aleris känner vi ett stort engagemang för samhället vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också? Är du dessutom en person med värme, energi och som trivs med förändring så tror vi att du kommer trivas hos oss.

Om vårt boende Minerva
Aleris driver äldreboendet Minerva på entreprenad. Boendet består av 25 lägenheter fördelade på 2 plan med 16 lägenheter på bottenvåningen och 9 på plan 1. Minerva ligger insprängt i ett bostadshus med en fin utegård och i ett lugnt område med gångavstånd till pendeltågsstation Häggvik.

Om tjänsten som undersköterska/Aktivitetscoach på Minerva
Vi på Aleris erbjuder ett givande arbete där just du kan göra skillnad för den äldre. Hos oss finns goda möjligheter till utveckling. Våra korta beslutsvägar ger dig stor möjlighet att påverka ditt arbete. Dina uppgifter är att, tillsammans med dina engagerade medarbetare, ge vård och omsorg utifrån från den enskildes behov. Våra värderingar; omtanke, professionalism, engagemang och nytänkande är grunden i allt vi gör. Vi fokuserar på det personliga bemötandet, oavsett om det är i mötet med en boende, dennes närstående eller medarbetare.

Säkra kvalitet för att den enskilde får leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. Verka för att den enskilde, utifrån sina egna förutsättningar, erbjuds en aktiv och meningsfull tillvaro i gemenskap med andra. Verka för att den enskilde ska kunna vara delaktig i alla aktiviteter oberoende av funktionsnedsättning. Säkerställa att verksamheten erbjuder ett varierat utbud av hälsofrämjande aktiviteter, som bygger på den enskildes intressen och önskemål.

Tjänsten innebär också:

Arbeta för en god utveckling av verksamheten och god kontakt med interna och externa samverkanspartners

Ingå i verksamhetens ledningsgrupp

Vara delaktig i kvalitetsarbetet: tex utföra egenkontroller, coacha kollegor i den sociala dokumentationen samt dygnsplaneringen.

Tills vidare anställning med en provanställning, 95 %, måndag-fredag,

Att vara behjälplig i omsorgen om de äldre ingår i denna roll.

På uppdrag av verksamhetschefen ansvara för bemanning med fokus på kvalitet och effektivitet och gällande lagstiftning. Detta innebär att du kommer vara verksamhetskoordinatorn behjälplig med bemanning under tex semester och då behöver lära dig och kunna arbeta i vårt lönesystem Heroma.



Om dig vi söker

Som person
Vi söker dig som har ett starkt engagemang för människor och en positiv grundsyn. Du har en omtanke om våra äldre, är professionell i din yrkesroll, har ett engagemang för dina arbetsuppgifter och är lösningsorienterad genom att tänka nytt.

Vi arbetar utifrån ett salutogent synsätt och fokuserar alltid på det friska. Därför är det viktigt att du trivs med att arbeta uppmuntrande och stödjande för den boende.

Att delta aktivt i omvårdnadsteamet och samverka med olika professioner är ett naturligt förhållningssätt i ditt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom samarbetsförmåga, ansvarstagande och initiativförmåga.

Bakgrund
Vi söker dig som är utbildad undersköterska med erfarenhet från arbete inom äldreomsorg. Du har goda ledaregenskaper, god planeringsförmåga och du kan arbeta självständigt. Du har mycket god datavana då dokumentation är en viktig del av arbetet. Program du kommer att arbeta i: Safe Doc, Word och Excel i Officepaketet. Du har erfarenhet från och ett stort intresse för administrativt arbete. Du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Du bör ha kunskaper i gällande lagstiftning, SoL och dokumentation.

Meriterande är om du har:

• erfarenhet från ledarskap,

• erfarenhet av aktivitetsansvar, antingen professionellt eller inom frivilligorganisationer

• webredaktörsutbildning eller stort intresse för sociala medier eftersom du kommer vara ansvarig för våra sociala kanaler såsom facebook och Instrgram



Ansökan och kontakt
Låter detta som en tjänst för dig? Ansöker gör du enklast genom att klicka på "skicka ansökan" till höger och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 2018-04-30 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Marie Söderquist på e-post marie.soderquist@aleris.se alternativt telefon 070-168 11 14.

Välkommen att ansöka!



I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

Varaktighet, arbetstid
40 h .

Publiceringsdatum
2018-03-28

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Söderquist

Företag
Aleris Minerva vård- och omsorgsboende

Adress
Aleris Minerva vård- och omsorgsboende
Sänkhagsvägen 7
19150 Sollentuna

Kontorsadress
Sänkhagsvägen 7

Jobbnummer
4052157

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aleris Minerva vård- och omsorgsboende

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aleris Minerva vård- och omsorgsboende: