Underhållsplanerare

Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Fastighetsavdelningen i Mölndals Stad är den avdelning som skall verka för att säkerställa stadens förvaltningars nutida och framtida lokalbehov, samt med ett strategiskt ansvar utveckla fastighetsbeståndet för att möjliggöra bästa möjliga Mölndal. Vi har det övergripande ansvaret för att förvalta, bygga och utveckla det egna fastighetsbeståndet så att dess värde utvecklas över tid. Detta gör vi i huvudsak genom att tillhandahålla ändamålsenliga verksamhetslokaler till rätt kostnad och minimal miljöpåverkan.




Publiceringsdatum
2019-01-24

Arbetsuppgifter
På förvaltarenheten arbetar man idag i kundorienterade förvaltarteam. Vi ansvarar för en effektiv nyttjandegrad genom att upprätthålla en balans mellan faktiskt lokalbehov och det tillgängliga lokalbeståndet. Som enda aktör ansvarar vi för in- och uthyrning samt om-, till- och nybyggnationer av lokaler för stadens verksamheter. Enheten ansvarar även för att upprätthålla stadens ambitionsnivåer gällande underhåll och reinvesteringar.

I rollen som underhållsplanerare ingår bland annat arbetsuppgifter så som:

• inventera kommande underhålls- och reinvesteringsbehov på rumsnivå i stadens egenägda verksamhetslokaler
• analysera det inventerade behovet för paketering av åtgärder
• genom de årliga underhålls- och driftsanalyserna ge stöd till framtagandet av den långsiktiga underhållsplanen
• delta i prioriteringsarbetet i respektive förvaltarteam
• genomföra och projektleda mindre åtgärder
• återrapporterar samtliga åtgärder som utförs tillbaka in i fastighetssystemet
• delta i måluppföljning

Ett stort ansvar ligger i att rätt åtgärder planeras och genomförs och att stadens fastigheter utvecklas långsiktigt och tekniskt i takt med tiden. Du kommer även att ha en teknisk rådgivande roll för dina kollegor exempelvis i framtagandet i den långsiktiga underhållsplaneringen och vid stadens byggprojekt.

Vidare har du även ansvar tillsammans med de tekniska förvaltarna för drift- och underhållsanvisningar samt att tekniska anvisningar för förvaltningen uppdateras och att stadens mål gällande lagstiftning följs. I tjänsten ingår att underhålla och uppdatera uppgifter i avdelningens verksamhetssystem.



Kvalifikationer
Du har en eftergymnasial utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har en god administrativ förmåga, en ekonomisk medvetenhet och är strukturerad i ditt sätt att arbeta.

Som person är du initiativrik, tar ansvar för den gemensamma arbetsmiljön och bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat.

Du har ett respektfullt och affärsmässigt förhållningssätt till dina kunder/leverantörer och är tydlig i din kommunikation både internt och externt. Du har möjlighet att både analysera detaljer och se helhet.

Fastighetsavdelningen arbetar intensivt med att utveckla ett aktivt medarbetarskap och ett engagerat ledarskap. Medarbetarskap innebär för oss att våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och tar ansvar för sin del i verksamheten, bidrar till helheten och utveckling av nya arbetsmetoder och rutiner.

Tidigare arbete med underhållsplanering enligt REPAB-systemet och erfarenhet av att leda underhållsarbeten är meriterande. Även erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation ses som en merit.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort krävs.



ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-07
Ange följande referens när du ansöker: A845921
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joacim Bernvid

Företag
Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen

Adress
Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
4574602

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen: