Underhållsansvariga i Stockholm
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige -ansvara för affärskontakten gentemot externa leverantörer
Inom marknadskontoret finns ett team underleverantörsansvariga (ULA), som hanterar underleverantörsavtal av IT-tjänster.
Vi söker två medarbetare till ULA-teamet på marknadskontorets affärsenhet i Solna, Stockholm.
Teamet ansvarar bland annat för den avtals- och affärsmässiga hanteringen av externa underleverantörer, samt deltar vid arbete med upphandlingar i samverkan med inköpsenheten. Rollen som ULA medför även omfattande interna kontakter inom Skatteverket. Hos oss har du stora möjligheter att utvecklas i ULA-rollen. Vi befinner oss i en mycket kreativ period där utformningen av arbetsätt och rollen som underleverantörsansvarig är i fokus. Affärsmässighet, flexibilitet och samverkan är avgörande för vår framgång. Det är viktigt att du uppskattar ett arbete där din roll ständigt utvecklas och förbättras.
Ditt nya jobb
innebär att du ansvarar för ett antal av våra avtal och hjälper till med att utveckla våra affärsmässiga relationer. Det innebär bl.a. att fungera som affärskontakt gentemot leverantörer och kontaktyta inom verksamhetsstöd för de aktuella tjänsterna. Du ska även förvalta och följa upp avtal. Din uppgift innebär också att skapa planer med syfte att förbättra kvalitet, leveransprecision och total kostnadskontroll på avtal du ansvarar för, naturligtvis i tätt samarbete med interna intressenter.
Vi söker dig
• som har bred erfarenhet av affärsverksamhet
• med praktisk erfarenhet av leverantörskontakter och upphandlingsarbete
• som har erfarenhet av projektarbete
• som har erfarenhet av implementering
• som har vana att dokumentera
• som har generell it-kompetens
• som är affärsmässig och prestigelös
• med en god förmåga att strukturera, organisera och som är analytisk
• som är resultatinriktad, drivande och engagerad
• som är kommunikativ och har god samarbetsförmåga.
Det är meriterande om du har akademisk utbildning inom it, erfarenhet av projektledning och kännedom om systemutveckling. Det är även meriterande om du har kunskap om LOU (Lag om offentlig upphandling). En ytterligare merit är om du tidigare arbetat i en större organisation, och därifrån har vana att leverera resultat.
Vi kommer vid urvalet lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om du har frågor
Publiceringsdatum2007-10-18KontaktAnders Rosenberg
Teamledare
• 08-764 83 33
Anna-Karin Storsten
Enhetschef
• 08-764 89 33
Susanne Okonor
Facklig representant SACO
• 08-764 85 55
Inga Britt Carakitsos
Facklig representant ST
• 08-764 86 92
Johanna Rosén
Personalspecialist
• 070-570 19 29
Anställningstyp/arbetstiderDag
,
Heltid
,
Tillsvidareanställning
ErsättningSå ansöker duAnsök via vår Webb-plats:
http://skatteverket.se/4.3a2a542410ab40a421c80005924.html?RMURL=VacDetail%2Easp%3FCommAdSeqNo%3D2564FöretagSkatteverket
Personalenheten
• .
Mer information på
www.skatteverket.se Jobbnummer 29325
Observera att sista ansökningsdag har passerat.