UF-utvecklare och praktiksamordnare

Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr / Speciallärarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev.

Nicolaiskolan ligger i en vacker omgivning centralt i Helsingborg, vilket innebär utmärkta kommunikationsmöjligheter. Här möts du av en unik kombination av stabilitet och tradition blandat med nytänkande, framåtanda och kreativitet. Skolan har ca 600 elever och erbjuder tre nationella program: Ekonomiprogrammet, Estetiska programmet samt Hantverksprogrammet Frisör- och hår och makeupstylist. Vi har även Introduktionsprogrammet och inkluderad Gymnasiesärskola.

Publiceringsdatum
2016-07-07

Arbetsuppgifter
Nicolaiskolans Introduktionsprogram (IM) är inne i ett starkt expansivt skede med en stor Språkintroduktion.
Ungdomarna på IM behöver hitta olika vägar till en ökad måluppfyllelse, meningsfull upplevelse av skolan och mot en bättre förankring in i det svenska samhället.
Du arbetar självständigt och kreativt för att utveckla och driva Ung Företagsamhet (UF), praktiksamordning och lovaktiviteter på IM.
Tillsammans med pedagoger och övrig personal hittar du vägar mot fortsatt framgång.
Med din väl förankrade specialkompetens är du välkommen till vår verksamhet!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett stort intresse för vår verkamhet och eleverna inom IM-programmet.

Du har pedagogisk eller entreprenöriell utbildning av något slag ller motdvarande kompetens.

Du har en väl utvecklad förmåga att bygga och underhålla nätverk.

Du har förmågan att fatta snabba, tydliga beslut och kan ta initiativ och arbeta självständigt. Du tycker om att arbeta med människor och visar intresse och förståelse för andra. Du är en god lyssnare, rådfrågar andra och kommunicerar proaktivt.

Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.

ÖVRIGT
Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocess i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

#LI-SFF

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-09-01 Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-29
Ange följande referens när du ansöker: C7420
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars-Olof Välemark, Bitr. rektor 0703-145530 lars-olof.valemark@helsingborg.se

Facklig kontakt
Margareta Gustavi, Lärarnas Riksförbund 042-10 59 98
Lärarförbundet 042-10 77 73

Företag
Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsområde Gymnasiet

Adress
Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsområde Gymnasiet
25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2944422

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr: