Tysktalande supporttekniker till Göteborg!

Perido AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Haben Sie großes Interesse an IT? Suchen Sie einen Job mit vielen verschiedenen Aufgaben, bei dem ein Tag nicht mit dem nächsten identisch ist? Wenn Sie dies noch lesen, gehen wir davon aus, dass Sie Deutsch sprechen. In diesem Fall können Sie genau das sein, wonach wir suchen - bitte lesen Sie weiter!
Om tjänsten
Nu söker vi på Perido en supporttekniker som talar flytande tyska till en bred roll inom IT-support. Vår kund är ett ledande företag inom återvinning och här kommer du att arbeta i en spännande, öppen och motiverande arbetsmiljö i servicedesken på kundens kontor med placering i Göteborg!

Publiceringsdatum
2020-09-16

Arbetsuppgifter
I din roll som supporttekniker arbetar du huvudsakligen med 1st line-support. Då desken är single point of contact, så ansvarar du för att eskalera och prioritera inkomna incidenter och ärenden till rätt supportgrupp, allt enligt IT-avdelningens rutiner och processer. Rollen är bred och innehåller stor variation av arbetsuppgifter och olika typer av problemlösning för dig att hugga tag i:
Standard 1st line, där du är inkopplad i telefonsvarsslinga där registrering och problembeskrivning förs in i ärendehanteringssystem, samt lösning av Incidenter och Service Requests i samverkan med databas.
Back Office-ärenden, det vill säga lösning av inkomna incidenter med olika lösningar och samverkan med andra supportfunktioner för hög och snabb lösningsgrad.
Beställningar, där du tar emot Service Requests, konto- och behörighetsbeställningar samt hårdvarubeställningar enligt standardutbud.
Onsite-support - VIP support för användare på huvudkontor i Göteborg samt lagerhantering på IT-avdelningen.
Incidenthantering, där du eskalerar och prioriterar Incidenter samt Service Requests i ärendehanteringssystem enligt rutiner och processer.

Arbetet sker i ett härligt och entusiastiskt supportgäng som likt dig brinner för kundnöjdhet, samarbete och problemlösning. Med rätt inställning och din positiva syn på kundservice finns mycket goda möjligheter till vidareutveckling på bolaget.
Dina egenskaper
Vi söker dig som pratar flytande tyska, svenska och engelska. Vi ser även att du har en grundläggande förståelse för hur en IT-support fungerar, men primärt är det viktigt att du brinner för IT och service! Du är en lösningsorienterad och självgående person som har förmågan att driva ditt arbete framåt, är strukturerad i ditt arbetssätt och har ett driv i allt du gör. För att riktigt lyckas i rollen behöver du vara pedagogiskt lagd och kan göra dig förstådd för olika typer av människor. Det är också viktigt att du har lätt för att kommunicera kring teknisk information på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt.
Är det just dig vi letar efter? Zögere nicht - skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Minst gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande
Tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support
Tidigare erfarenhet av arbete med Windows, AD och Office 365
Tidigare erfarenhet av hårdvara inom datorer, skrivare, smartphones och surfplattor
Tidigare erfarenhet av arbete enligt ITIL
Lätt för att uttrycka dig väl i svenska, engelska och tyska - både i tal och skrift

Plus i kanten:
Kunskap i något övrigt nordiskt språk och/eller polska
Erfarenhet av projektsamordning och annan IT samordning
Tidigare arbete på internationell support

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31841 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "31841".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387)
116 45  STOCKHOLM

Jobbnummer
5360782

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: