Tysktalande sälj- och inköpskoordinator

Placera Personal AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vi söker för rekrytering till kund en sälj- och inköpskoordinator med mycket goda kunskaper i tyska.

Vår kund levererar kundunika komponentlösningar inom industrin och har kunder i både Europa och Asien.
Företaget har funnits sedan 50-talet och är en omtyckt arbetsgivare med många personalförmåner. På kontoret i Lunda (Västerort) arbetar idag ca. 40 personer i en trevlig miljö.

Tjänsten
I tjänsten som sälj- och inköpskoordinator ingår du i en grupp tillsammans med tre kollegor (två utesäljare och en sälj- och inköpskoordinator). I rollen arbetar du med administrativt säljstöd i den dagliga kontakten med både svensk- och tysktalande leverantörer och kunder. Tjänsten är en hyrköps-rekrytering vilket innebär att du dina första sex månader kommer att vara anställd som konsult hos oss och sedan gå över i tillsvidareanställning hos vårt trevliga kundföretag. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.

Publiceringsdatum
2016-04-22

Dina arbetsuppgifter
I rollen som sälj- och inköpskoordinator ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

• Korrespondens/offert/förfrågningar mot kunder och leverantörer
• Telefonkontakt med kund/leverantör samt intern teknisk försäljningspersonal
• Orderadministration: artikelregistrering/orderregistrering/inköpsregistrering
• Leveransbevakning
• Administrativt ansvar

Kvalifikationer
För att passa i rollen som sälj- och inköpskoordinator ser vi följande bakgrund som lämplig:

• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Förståelse för order- och inköpsflöde
• Mycket goda kunskaper i svenska, engelska och tyska i tal och skrift
• Erfarenhet av SAP är meriterande
• Goda kunskaper i Excel

Som person är social, öppen, självgående och tar ett stort ansvar i ditt arbete. Du har en god kommunikativ förmåga och kan formulera dig i tal och skrift på ett professionellt sätt. Du trivs med att ge god service såväl externt mot kunder och leverantörer som internt mot kollegor. För att passa i rollen krävs förmåga att kunna hantera stressiga situationer.

Stämmer rollen in på dig? Sök tjänsten redan idag - urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sökord: tyska, tysktalande, säljsupport, säljkoordinator, inköpskoordinator

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid 37,5 timmar/veckan/ Tillsvidare

Ersättning
Fast lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-22
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Klara Eidhagen, Rekryterare 08-586 22 716

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2801256

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: