Tysktalande redovisningsekonom till vår interna ekonomiavdelning
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm,
Huddinge,
Sollentuna,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Du kan tyska, är serviceinriktad och har ett sinne för siffror? Då kan den här tjänsten vara din nästa utmaning! Tysk-Svenska Handelskammaren söker en erfaren redovisningsekonom till ekonomiavdelningen!
Tysk-Svenska Handelskammaren är sedan 1951 den självklara medlems- och tjänsteorganisationen för industri- och handelsförbindelser mellan Tyskland och Sverige. Tysk-Svenska Handelskammaren tillhör det globala nätverket av tyska utlandshandelskamrar, AHK, och är med cirka 1 200 medlemsföretag och över 50 kollegor i Stockholm, Malmö samt Göteborg den största utlandskammaren i Sverige.
Avdelningen Ekonomi består av fyra kollegor som sköter den interna ekonomin samt ger service åt handelskammarens övriga avdelningar och juridiska enheter. Vi letar nu efter en ny kollega som vill vara med på en spännande resa med det bästa från båda den tyska och svenska kulturen!
Publiceringsdatum2022-06-27ArbetsuppgifterDu arbetar brett och varierat och har bl.a. följande arbetsuppgifter:
Löpande redovisning för bolag och koncernen
Upprätta månatliga bokslut samt årsbokslut
Redovisa moms- och skattedeklarationer
Ansvara för avstämningar av balanskonton i bolagen
Delaktig i löneadministration
Utöver det delaktighet i övergripande projekt och processer som rör handelskammarens ekonomi.
ProfilDu har en ekonomisk högskoleutbildning eller liknande samt flerårig dokumenterad yrkeserfarenhet på den svenska marknaden, antingen som redovisningskonsult från redovisnings- eller revisionsbyrå, eller som ekonomi- eller redovisningsansvarig. Du pratar och skriver svenska och tyska utan hinder. På handelskammaren jobbar vi med Microsoft Navision. Har du erfarenhet med detta eller SAP ser vi det som starkt meriterande. Du är van att jobba med Office 365 och har lätt för att lära dig nya IT-lösningar.
Ditt arbetssätt präglas av struktur, noggrannhet samt att du jobbar resultatinriktad. Du har lätt för att ta ansvar för dina arbetsuppgifter samt att jobba i ett team. Som person är du glad, lyhörd och nyfiken!
Vi erbjuder
Vårt kontor i Stockholm är beläget på Valhallavägen i ljusa och moderna lokaler. Medarbetarna präglas av stark sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att få arbeta i en spännande företagskultur med inslag från både från Tyskland och Sverige.
På handelskammaren värnar vi om balans mellan arbetsliv och fritid vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande med fördelaktiga villkor.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt eller efter överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Vi jobbar med löpande urval och ser fram emot att få din ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Valhallavägen 185
11553 Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB (org.nr 556115-0847)
Valhallavägen 185 (
visa karta)
115 53 STOCKHOLM
Kontakt HR
Franziska Hatami Anderson
franziska.hatami-anderson@handelskammer.se +4686651853, +46737148849 Jobbnummer 6776528
Observera att sista ansökningsdag har passerat.