Tysktalande receptionist

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Tysk-Svenska Handelskammaren är en medlemsorganisation med uppdrag att utveckla handeln mellan Tyskland och Sverige. Genom att hjälpa tyska och svenska företag att hitta varandra, göra affärer, etablera verksamhet samt stödja dem i verksamheten när de redan är på plats bidrar handelskammaren till det bilaterala samarbetet mellan Tyskland och Sverige. Tysk-Svenska Handelskammaren har 55 medarbetare och är en del av det tyska handelskammarnätverket DIHK.

Till huvudkontoret i Stockholm söker vi nu en tysktalande receptionist. Receptionen bemannas av två personer. Tjänsten rapporterar till Receptionist Senior.

Huvudsakliga ansvarsområden
Som receptionist är du den första kontaktpersonen som möter våra kunder vid besök, telefonsamtal eller mejl både på tyska och på svenska. På kundförfrågningar svarar du bland annat med hjälp av internetsökningar eller hänvisningar till sakkunniga inom handelskammaren.

Du ansvarar för posthantering och administration av bud och försändelser. Du beställer kontorsmaterial och förbrukningsvaror. I samband med interna och externa event assisterar du med administrativt arbete, inköp och service. Vid stora event agerar du som konferensvärd/-värdinna. Du tar hand om lokalfrågor, det vill säga kontorsinredning, städning och allmän service, och bidrar i kontakterna med hyresvärden.

Utbildning/erfarenhet
Du behärskar tyska och svenska språket i både tal och skrift. Du har erfarenhet inom receptionsarbete eller servicebranschen. För att lyckas i rollen krävs att du har ett trevligt uppträdande, gillar att omges av människor, är serviceinriktad, självgående, flexibel och stresstålig.

Datakunskaper
Du är en van användare av MS Office (framförallt Outlook, Word, Excel och Powerpoint), internet och telefonväxlar.

Språkkunskaper
Du har goda kunskaper i tyska och svenska i både tal och skrift.

Publiceringsdatum
2013-10-03

Övrig information
Tjänsten är deltid 75 % tillsvidare med tillträde snarast enligt överenskommelse.

Skicka din ansökan senast den 13 oktober till karl-heinz.goessling@handelskammer.se . Vid frågor om tjänsten kontakta receptionen på 08-665 18 00 eller catrin.warmedinger@handelskammer.se .

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-13
Ansökan kan skickas till e-postadress: karl-heinz.goessling@handelskammer.se

Kontakt
Catrin Warmedinger, receptionist 08-665 18 00 (För frågor om tjänsten) catrin.warmedinger@handelskammer.se
Karl-Heinz Gössling karl-heinz.goessling@handelskammer.se

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Adress
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 185

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6651800
Faxnummer: 08-6651804
E-postadress: info@handelskammer.se

Jobbnummer
1667802

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: