Tysktalande receptionist med möjlighet till deltid
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm,
Huddinge,
Sollentuna,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Som receptionist är du den första person som möter våra kunder vid besök, telefonsamtal eller mejl både på tyska och på svenska. Du svarar på kundförfrågningar, bland annat genom eget researcharbete eller hänvisning till sakkunniga inom handelskammaren. Du ansvarar för posthantering och administration av bud och försändelser. Du ansvarar även för beställning av kontorsmaterial och övriga förbrukningsvaror.
I samband med interna och externa event förbereder och assisterar du med administrativt arbete, inköp och service. Vid stora event agerar du som konferensvärd/värdinna. Du tar hand om lokalfrågor dvs. kontorsinredning, organisation av städning, allmän service och bidrar i kontakterna med hyresvärd och leverantörer. Gemensamma friskvårdsaktiviteter för handelskammarens medarbetare samordnar du administrativt.
Du har en utbildning på minst gymnasienivå och gärna erfarenhet inom receptionistarbete eller servicebranschen. Du behärskar det tyska och svenska språket i både tal och skrift. Du är en van datoranvändare och det är meriterande om du har erfarenhet av telefonväxlar. Officepaketet, framförallt Outlook, Word, Excel och Powerpoint, tillsammans med vårt CRM-program Lime tillhör din vardag.
För att lyckas i rollen krävs att du har ett trevligt uppträdande, gillar att omge dig med människor, är självgående, flexibel och stresstålig. Det krävs också att du är en teamspelare som samarbetar väl tillsammans med andra kollegor. Du har en hög känsla för service och gör gärna "det lilla extra" med ett leende på läpparna.
Tysk-Svenska Handelskammaren arbetar aktivt med IT-verktyg för effektiva processer. Arbetsplatsen är belägen på Valhallavägen i Stockholm i ljusa och moderna lokaler. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att få arbeta i en spännande företagskultur med inslag från både tysk och svensk kultur.
På handelskammaren värnar vi om balans mellan arbetsliv och fritid vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid samt möjlighet till återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande med fördelaktiga villkor.
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är ett vikariat på heltid med möjlighet till deltid. Vikariatet pågår från sommaren 2019 till våren 2020 med möjlighet till förlängning.
Publiceringsdatum2019-04-03Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Mallander
eva.mallander@handelskammer.se 086651855
FöretagTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
AdressTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM
KontorsadressValhallavägen 185
Jobbnummer 4709605
Observera att sista ansökningsdag har passerat.