Tysktalande receptionist - vikariat

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Är du serviceorienterad och har det som roligast när du har varierande arbetsuppgifter? Trivs du i en interkulturell miljö och är en genuin teamspelare? Då söker vi just dig som tysktalande receptionist för ett föräldravikariat på vårt huvudkontor i Stockholm!
Tysk-Svenska Handelskammaren är sedan 1951 den naturliga tjänste- och medlemsorganisationen för industri- och handelsförbindelser mellan Tyskland och Sverige. Vi tillhör det globala nätet av tyska utlandshandelskamrar, AHK, och är med cirka 1200 medlemsföretag och över 50 medarbetare i Stockholm, Göteborg samt Malmö den största utlandshandelskammaren i Sverige.
Office Management tar hand om receptionen samt kontorsfrågor. Idag består Office Management av två personer som ger intern service till våra kollegor. Vi söker en vikarierande receptionist med god möjlighet till fastanställning.

Publiceringsdatum
2022-04-26

Arbetsuppgifter
Som del av Office Management och receptionist är du den första kontaktperson som möter våra kunder vid besök, telefonsamtal eller mejl, både på tyska och på svenska. Du svarar på kundförfrågningar, bland annat genom eget researcharbete, eller hänvisning till sakkunniga inom handelskammaren. Du ansvarar för posthantering och administration av bud och försändelser. Du ansvarar även för beställning av kontorsmaterial och övriga förbrukningsvaror.
Office Management har ett nära samarbete med alla andra avdelningar på Handelskammaren och det kan ingå assistens med administrativt arbete, inköp och service samt att vid stora event att agera som konferensvärd/värdinna.

Profil
Du har en utbildning på minst gymnasienivå samt flera års erfarenhet inom receptionistarbete eller servicebranschen. Du behärskar tyska och svenska språket i både tal och skrift. Du är en van datoranvändare och Officepaketet, framför allt Outlook, Word, Excel och Powerpoint, tillhör din vardag. Vi jobbar med Dstny (fd. Soluno) som växellösning. Erfarenhet med SharePoint är meriterande.
För att lyckas i rollen krävs att du gillar att omge dig med människor, är serviceinriktad, självgående, flexibel och stresstålig. Det krävs också att du är en genuin teamspelare som samarbetar väl tillsammans med andra kollegor. Du har en hög känsla för service och trivs med att vara spindeln i nätet.
Vi erbjuder
Tysk-Svenska Handelskammarens medarbetare sitter i centralt belägna och fräscha kontor i Stockholm. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att få arbeta i en spännande företagskultur med inslag av både tysk och svensk kultur.
På handelskammaren värnar vi om balans mellan arbetsliv och fritid vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med fritid samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig en konkurrenskraftig anställning med fördelaktiga villkor.
Tjänsten är ett föräldravikariat med tillträde i september 2022 för ett år framåt för att börja med. Samtidigt finns det goda möjligheter till fast anställning därefter pga. planerad pensionering av Office Managements andra kollega. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev senast den 27 maj.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta vår HR-ansvarige Franziska Hatami Anderson.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Valhallavägen 185
11553 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB (org.nr 556115-0847)
Valhallavägen 185 (visa karta)
115 53  STOCKHOLM

Kontakt
HR & Office Management
Franziska Hatami Anderson
franziska.hatami-anderson@handelskammer.se
+4686651853

Jobbnummer
6574005

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: