Tysktalande lönekonsult

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2014-10-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tysktalande lönekonsult" (publicerad 2016-02-22) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Tysk-Svenska Handelskammarens avdelning Redovisningstjänster växer på löneområdet. Vi söker nu en lönekonsult till vårt team löneadministration.
Teamet består för närvarande av 6 medarbetare som på tyska och svenska hanterar över 120 löneuppdrag. Uppdragen utförs huvudsakligen för tyskspråkiga uppdragsgivare enligt svenska regler och lagstiftning. Uppdragen utförs med REKO/SALK som mål, och några medarbetare är auktoriserade lönekonsulter SRF.

Tysk-Svenska Handelskammaren satsar aktivt på moderna administrativa rutiner och processer inom lönehantering och redovisning, för att tillhandahålla de senaste verktygen för medarbetare och kunder.

Tysk-Svenska Handelskammarens uppdrag är att utveckla handeln mellan Tyskland och Sverige. För mer info om Kammarens tjänsteutbud se www.handelskammer.se . I kontoret på Valhallavägen i Stockholm arbetar kring 55 medarbetare i ljusa moderna lokaler med bra arbetsmiljö. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla.

Publiceringsdatum
2014-10-20

Kvalifikationer
Du har ekonomisk utbildning och dokumenterad yrkeserfarenhet som löneadministratör eller lönekonsult. Du har tidigare arbetat med löner på redovisningsbyrå eller ekonomiavdelning, och kan självständigt hantera löneuppdrag av olika svårighetsgrad. Auktorisation som lönekonsult SRF är meriterande.
Du rapporterar till gruppchefen löneadministration. Som minimum behärskar du framförallt tyska och även svenska språket så att du självständigt kan hantera grundläggande kundkontakter i uppdragen på både svensk och tysk sida.

Som person är du strukturerad och noggrann, och du uppskattar samarbete mellan kollegor. Du tycker om kundkontakter och har stark servicekänsla. Du ser fördelarna i att jobba med gemensamma rutiner så att arbetet lätt kan följas upp och är intresserad av att få ytterligare effektivitet och förenklade arbetssätt.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Personalförmånerna på Handelskammaren omfattar exempelvis pension. Vi tillämpar provanställning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Så ansöker du
Ansök senast den 17/11 genom att skicka din ansökan till ansokan@handelskammer.se . Intervjuer kommer hållas löpande.

Brinner du för lön, effektiva administrativa rutiner och Tyskland, kommer jobbet att passa dig!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@handelskammer.se

Kontakt
Björn H Jonsson, Ekonomichef 08-6651890 (Arbete) 0733-508855 bjorn.h.jonsson@handelskammer.se

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Adress
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 185

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6651800
Faxnummer: 08-6651804
E-postadress: info@handelskammer.se

Jobbnummer
2037577

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: