Tysktalande kundtjänstmedarbetare

Klarna AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Fem år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 350 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Klarna växer på alla marknader och vi är nu marknadsledande i Norden gällande säkra betalningslösningar via e-handel. Vi fortsätter att expandera och går nu in på nya marknader i Europa vilket gör att vi behöver ännu fler kompetenta och drivna medarbetare.
Inkassoavdelningen behöver stärka sin avdelning med en tysktalande handläggare. Som inkassohandläggare består dina arbetsuppgifter av att ta hand om alla inkommande ärenden och ge bästa tänkbara service till både kunder och samarbetspartners. Ditt ansvar är att hjälpa kunder som har betalningssvårigheter att hitta en lösning för att bli skuldfria. Detta ställer stora krav på dig som handläggare och det krävs att du alltid har service och professionalism i allt du gör. Du har många externa kontakter dagligen via både telefon, mail och brev. Arbetet innefattar även en del administrativa sysslor.
Avdelningen består i dag av 25 medarbetare, ett antal som kommer att öka kraftigt inom det kommande året. Du kommer att arbeta mot våra tyska konsumenter och samarbetspartners, men din arbetsplats är vårt huvudkontor i Stockholm.
Vi letar efter en social och pedagogisk medarbetare med en stark känsla för service. Du har som lägst en gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi eller juridik. Har du tidigare erfarenhet från kundtjänst eller inkasso är det ett plus, men inget krav.
Du talar och skriver obehindrat på tyska. Du måste även ha vissa kunskaper i svenska och engelska, då koncernspråket på Klarna är engelska.
På Klarna uppskattar vi alltid dig som tar för dig och tar egna initiativ. Din personlighet präglas av effektivitet, fokus och ett strukturerat arbetssätt. På inkassoavdelningen arbetar vi i team där alla kommer med förslag på hur avdelningen och verksamheten kan förbättras.
En rolig och stimulerande vardag är en självklarhet för oss och vi hoppas att du är personen som passar in i vårt team!
OBS! Din ansökan ska innehålla;
ditt CV på engelska eller svenska
ett personligt brev på tyska
ett personligt brev på engelska eller svenska

Publiceringsdatum
2010-11-17

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-12-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Frida Widell, 0046 76 526 0017

Företag
Klarna AB

Adress
Klarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM

Jobbnummer
779791

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: