tysktalande kundtjänstmedarbetare
Klarna AB / Receptionistjobb / Stockholm
2010-09-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "tysktalande kundtjänstmedarbetare" (publicerad 2010-11-17) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Fem år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 300 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Letar du efter en rolig arbetsplats med stora utmaningar?
Nu söker vi ännu fler taggade och glada kollegor! För att passa in i gänget ska du vara en självgående och driven person som klarar av att ha många bollar i luften. Att du är social och älskar att ge kunder bästa möjliga service är en självklarhet.
Företagskulturen är ung och medelåldern låg. Att du kommer direkt från gymnasiet och letar efter din första riktiga arbetsplats är inga konstigheter för oss! Vi förser dig med den utbildning du behöver. Kulturen på Klarna präglas av stort eget ansvar, vilket ger dig möjligheten att dra nytta av ditt kluriga sinne.
Klarna, tidigare Kreditor, tillhandahåller en betalningslösning på nätet. Efter att ha fått dina varor hemskickade så betalar du tryggt och enkelt till oss. Du har alltså möjligt att klämma och känna på varan innan du betalar.
Publiceringsdatum2010-09-03Dina arbetsuppgifterTyska marknaden är lika stor som de utmaningarna du kommer att möta genom ditt arbete i vårt tyskspråkiga team. Här gäller det att ta initiativ och visa vem man är.
Tjänsten omfattar inkommande samtal, mejl och administrativa arbetsuppgifter. Du jobbar kontinuerligt med att förbättra din samtalsteknik och -kvalité .
Kundtjänsten på Klarna är riktad mot såväl konsumenter som företagskunder. Du ställs dagligen inför nya situationer och händelser vilket kräver en utmärkt känsla för service. Du ansvarar för kundens ärende tills det är löst och i din roll ingår att göra varje kund nöjd.
Gymnasiekompetens är ett krav. Utöver detta så krävs ingen vidare utbildning eftersom vi förser dig med den utbildning du behöver.
Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel.
Du har tyska antingen som modersmål eller pratar detta språk obehindrat. Självklart ska du också prata och skriva svenska flytande och det är meriterande om du är bekväm med att prata/skriva engelska. Flera språk (särkilt nordiska) är meriterande, men absolut inget krav!
Observera att intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum!
Arbetstider och omfattningAmbitiös, tysktalande kundtjänstmedarbetare
Ersättning1:a oktober 2010
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-09-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktJessica Czujka, 070-001 27 54
FöretagKlarna AB
AdressKlarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM
Jobbnummer 725255
Observera att sista ansökningsdag har passerat.