Tysktalande inkassohandläggare sökes!

Klarna / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Klarna är Sveriges snabbväxare inom bank och finansiella tjänster. Våra tjänster finns hos över 5000 e-handelsföretag såsom SVT, Dustin, CDON och Coop och i fem länder. Utsett till årets företag 2007, delägt av investmentbolaget Öresund och med god vinst är Klarna ett företag att växa med. Sedan starten 2005 har vi blivit över 200 anställda - en snabbt växande siffra. Vi är ett ungt och ambitiöst gäng som värderar kamratanda, kreativitet och genuin arbetsglädje. Vill du följa med på en resa utöver det vanliga?
Vad vill du?
Du vill ha ett utmanande arbete, där din erfarenhet och kompetens kommer till användning och där du får ta en aktiv roll i avdelningens framtid. Du vill arbeta på en arbetsplats där du ges förutsättningarna att under eget ansvar kan vidareutveckla din yrkesmässiga kompetens. Du tycker det är som roligast när man får visa vad man går för!
Vad vill vi?
Våra tjänster finns i dagsläget i 5 länder varav Tyskland är det senaste tillstottet. Med anledning av expansionen till Tyskland söker vi nu en tysktalande medarbetare till vår inkassogrupp. Avdelningen består i dag av totalt 19 medarbetare, men antalet medarbetare kommer inom det närmaste året att öka markant.
Vi vill ha en kollega som kan tillföra ytterligare kompetens till verksamheten, om inkasso i främst Tyskland samt har insikt i tyska konsumenters betalningsmönster. Vi söker dig som är trygg i din roll, men samtidigt sugen på nya utmaningar. Vi vill ha en social och pedagogisk medarbetare med en stark känsla för service. En medarbetare som är effektiv, fokuserad och har ett strukturerat arbetssätt.
Vi vill att du satsar lika mycket på oss, som vi satsar på dig!
Vad är arbetsuppgifterna?
Arbetsuppgifterna består i huvudsak i att handlägga våra inkassoärenden, vilket medför kundkontakt såväl som korrespondens med uppdragsgivare/samarbetspartners och myndigheter via telefon, post och e-post. Tillsammans med dina kollegor kommer du förväntas komma med idéer och förslag på förbättringar av verksamheten och våra interna processer och strategi.
Du kommer att vara stationerad på vårt kontor i Stockholm, men arbeta mot tyska gäldenärer och tyska uppdragsgivare/samarbetspartners.
Rollen är för dig med höga ambitioner då du kommer få stort eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter.
Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet från inkassobranchen i Tyskland och det är starkt mediterande om du kan uppvisa bevis på praktisk såväl som teoretisk kompetens inom inkasso.
Vi har som krav att du talar och skriver obehindrad på tyska och även så engelska, då du kommer att arbeta med kollegor av flera olika nationaliteter. Du ska friktionsfritt i situationer som kräver det, kunna föra dig på affärstyska både i tal och skrift. Kunskaper i ett nordiskt språk, är mediterande men inte ett krav.
Vill du anta utmaningen?
En utmanande och stimulerande vardag är en självklarhet för oss och vi hoppas att du är personen som passar in i vårt team! Ansök omgående genom att skicka in din ansökan till oss.
Din ansökan ska innehålla följande: 1. ditt CV på engelska eller svenska 2. ett personligt brev på tyska 3. ett personligt brev på engelska eller svenska.
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
Kontaktperson: Frida Widell (Engelska/Svenska): 076-526 0017
(Rekryteringshjälp undanbedes!)

Publiceringsdatum
2010-05-06

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-05-31
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Dan Engstrand

Företag
Klarna

Adress
Klarna
Norra Stationsgatan 61
11343 Stockholm

Jobbnummer
645580

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna: