Tysktalande HR-ansvarig sökes

Tysk-Svenska Handelskammaren / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammaren i Stockholm

Tysk-Svenska Handelskammaren
Presentation
Är du en tvåspråkig personalvetare som trivs i en dynamisk och interkulturell miljö? För rekrytering till Tysk-Svenska Handelskammaren söker vi nu en utvecklingsorienterad tysk- och svensktalande personalansvarig. Vi söker dig som är en inspirerande person med intresse för att utveckla både verksamheten och medarbetarna.
Kontoret ligger i fräscha och moderna lokaler på Valhallavägen. Tjänsten är på heltid, men kan eventuellt vara en deltidstjänst initialt för att sedan gå upp till heltid. Känns det här intressant för dig? Varmt välkommen med din ansökan, gärna redan idag.

Publiceringsdatum
2011-02-12

Dina arbetsuppgifter
I rollen som personalansvarig kommer du att arbeta självständigt med att utveckla, driva och organisera företagets HR-funktion. Du kommer att fungera som ett stöd till vd och avdelningschefer i olika personalfrågor samt ta fram policys inom områden som är relaterade till HR-funktionen.
Du kommer även bland annat att arbeta med:
• rekrytering
• strategisk kompetensutveckling
• arbetsmiljöfrågor
• policyfrågor/personalhandbok.
Tjänsten kommer att inom kort utvecklas till att erbjuda handelskammarens medlemmar och kunder stöd och rådgivning inom HR-frågor.
Utbildning/erfarenhet
Du har med fördel relevant högskoleutbildning inom HR, gärna PA-programmet eller motsvarande. Du har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har förmågan att se de ekonomiska konsekvenserna av dina beslut.
Ett krav är att du formulerar dig obehindrat på både tyska och svenska i tal och skrift, samt har goda kunskaper i engelska. Därtill är du en van användare av Officepaketet.
För denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad och initiativrik med en god förmåga att prioritera, driva och genomföra åtgärder för att nå mål. Vidare är du genuint intresserad av människor och skapar en god arbetsmiljö för dina kollegor. Du är också självständig, ansvarstagande, positiv och kommunikativ.
Förmåner
Friskvårdsbidrag och bonus.
Företagsbeskrivning
Tysk-Svenska Handelskammarens uppdrag är att främja och utveckla samarbetet och handeln mellan Tyskland och Sverige. Det görs genom att hjälpa tyska och svenska företag att hitta varandra, göra affärer, etablera verksamheter i respektive land samt att stödja företagen i sina verksamheter när de väl är på plats. I snart 60 år har Tysk-Svenska Handelskammaren funnits och man har idag ett omfattande nätverk av beslutsfattare från företag, politik och andra organisationer.
Medarbetarna på Tysk-Svenska Handelskammaren har en unik kompetens inom både tysk och svensk affärsjuridik, arbetsrätt, redovisning, skattefrågor och marknadsföring och talar såväl tyska som svenska.
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök och registrera dig på poolia.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-06
Ange följande referens när du ansöker: 26041
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Tysk-Svenska Handelskammaren

Adress
Tysk-Svenska Handelskammaren

Jobbnummer
849283

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammaren

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammaren: