Tysktalande Ekonomiassistent Inom Kundreskontra

Resultat AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2018-12-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tysktalande Ekonomiassistent Inom Kundreskontra" (publicerad 2018-12-19) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resultat AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om företaget
Vår kund är ett kreativt och snabbväxande bolag med en marknad över hela världen. De söker nu en ekonomiassistent inom kundreskontra till sitt huvudkontor i centrala Stockholm. Du blir här en del av en dynamisk organisation med över 100 anställda med många olika nationaliteter.

Dina arbetsuppgifter
I rollen inom kundreskontra så kommer du att arbeta med fakturering, inbetalningar, och påminnelsehantering. Stort fokus ligger på att vara en supportfunktion till både intern personal och kunder. Arbetet innebär även att vara delaktighet i att hitta förbättringsområden gällande kundreskontran. I dagsläget så hanterar ekonomiavdelningen stora volymer och målsättningen är att växa ännu mer, detta gör att du har möjlighet att vara en del av en spännande utveckling och en tempofylld funktion där de alltid gör sitt bästa. Här hjälper de alltid varandra i sin strävan framåt!

• Fakturering, bevakning av betalningar och avstämningar
• Ta emot kundsamtal och mail gällande fakturafrågor
• Kreditera och utreda
• Kravhantering/påminnelser
• Registrera inbetalningar
• Ha kontakt med säljorganisationen internt rörande fakturafrågor
• Intercompany avstämningar
• Rapportering



Din profil
För att passa i den här rollen så är det en förutsättning att du har erfarenhet av kundreskontra och att du har en ekonomisk bakgrund. Ditt arbetssätt är serviceinriktad och du har en god pedagogisk förmåga. Du är ansvarsfull, strukturerad, och detaljorienterad när det gäller dina uppgifter. Vidare så är du effektiv och tycker om att ta egna initiativ samt är van att hålla ett högt tempo. Din personlighet genomsyras av en positivt inställning och du tycker om att ha många kontaktytor.


Framgångsfaktorer
• Flytande i tyska, svenska och engelska i både tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Erfaranhet av kunderskontra
• Erfarenhet av att använda affärssystem, meriterande med Navision.


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: 100 %
PLACERING: Stockholm, city
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Caroline Näsman, 073-507 11 86
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2018-12-20

I den här rekryteringen samarbetar vår kund med Resultat AB. Tjänsten är en direktrekrytering där du kommer bli anställd hos vår kund. Låter detta som något för dig? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Caroline Näsman, 073-507 11 86.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-12-05

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-20
Ange följande referens när du ansöker: 7624
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Näsman caroline@resultatab.se 073-507 11 86

Företag
Resultat AB

Adress
Resultat AB
Fatbursgatan 5, 3 tr
11828 Stockholm

Kontorsadress
Fatbursgatan 5, 3 tr

Jobbnummer
4493840

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resultat AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resultat AB: