Två socialsekreterare inom barn och ungdom med arbetstidsförkortning

Skinnskattebergs Kommun / Socialsekreterarjobb / Skinnskatteberg
2024-04-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Två socialsekreterare inom barn och ungdom med arbetstidsförkortning" (publicerad 2024-10-11) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Skinnskatteberg, Fagersta, Norberg, Surahammar, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skinnskattebergs Kommun i Skinnskatteberg, Örebro eller i hela Sverige

Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt.

Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande.

Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!Verksamheten
Nu söker vi dig som vill arbeta tillsammans med professionella, kreativa och erfarna kollegor, där utveckling är en naturlig del av arbetet och nya idéer uppmuntras. Vi har också påbörjat arbetet inför omställningen till nya socialtjänstlagen, vilket ger stora möjligheter till att kvalitetsutveckla det sociala arbetet. Skinnskatteberg är en liten kommun vilket ger möjlighet till inflytande och större flexibilitet i arbetet.
Tjänsten ingår i vår barn- och ungdomsgrupp inom individ- och familjeomsorgen. Inom enheten kommer vi att vara en grupp med enhetschef, två teamledare och sex socialsekreterare. Vi är ett flexibelt team som är måna om att hjälpas åt för att nå målen inom enheten. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vår verksamhet. Till våra nyanställda erbjuder vi introduktion och stöd efter behov. Till alla våra anställda erbjuds stöd från enhetschef, teamledare, socialt ansvarig samordnare (SAS) och övriga arbetsgruppen. Nu har vi även infört en förmån i form av arbetstidsförkortning en dag i veckan vilket innebär att du kommer att arbeta 80% med heltidslön! För oss är det mycket viktigt att du trivs hos oss och därför erbjuder vi dig bland annat kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, flexavtal samt möjlighet till semesterväxling. Vi vill gärna se just Din ansökan hos oss!

Publiceringsdatum
2024-04-12

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att informera, förhandsbedöma, utreda, fatta beslut och följa upp insatser för barn och ungdomar samt deras föräldrar enligt SoL och LVU. Arbetet sker i nära samverkan med den enskilde och dennes anhöriga, myndigheter m fl.

Kvalifikationer
Du har examen från socionomutbildning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du bör ha minst några års erfarenhet av myndighetsutövning/utredningsarbete inom barn och ungdom. Du ska vara förtrogen med lagstiftning och regelverk inom socialtjänsten samt hålla dig uppdaterad kring förändringar i aktuell lagstiftning. Du utrycker dig väl i tal och skrift och har ett strukturerat arbetssätt.
För oss är det mycket viktigt att Du trivs hos oss och därför erbjuder vi dig bland annat handledning, kompetensutveckling, friskvård samt arbetstidsförkortning. Körkort B är ett krav.

Dina personliga egenskaper
Din samarbetsförmåga är god och du uppskattar samverkan med andra människor och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vi ser att du som person är lugn och stabil och bibehåller ett professionellt förhållningssätt även i stressade situationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Är du den vi söker så åtar vi oss uppdraget att tillsammans med en motiverad och engagerad arbetsgrupp ge dig ett spännande jobb med goda utvecklingsmöjligheter, bland annat genom utbildningsinsatser inom ramen för Yrkesresan.

Anställningstyp/arbetstider
Tjänsten är tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden. Provanställning kan komma att tillämpas. Innan anställning ska utdrag ur belastningsregistret uppvisas.

Övrig information
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0222- 51 55 00.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skinnskattebergs kommun (org.nr 212000-2023), http://www.skinnskatteberg.se

Kontakt
Tf enhetschef IFO
Elisabeth Lundeqvist
elisabeth.lundeqvist@skinnskatteberg.se
0222-51 55 27

Jobbnummer
8607774

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skinnskattebergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skinnskattebergs Kommun: