Två Socialsekreterare 75-100%

Lindesbergs kommun / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg, Haparanda eller i hela Sverige

Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.

Socialförvaltningen, avdelningen för individ och familj, söker Socialsekreterare till Försörjningsstöd. Anställningarna omfattar 75-100%, tillträde snarast och pågår tom 170531, troligtvis möjlighet till förlängning. Försörjningsstödsgruppen i Lindesbergs kommun består av en samordnare, två handläggare som utreder nybesök, sju handläggare av löpande utredningar gällande F-stöd och en handläggare för så kallade Glappet-ansökningar. Målet med vår verksamhet är att stärka individens resurser och möjligheter för att bli självförsörjande och leva ett självständigt liv.

Publiceringsdatum
2016-09-05

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som socialsekreterare inom försörjningsstöd omfattas i huvudsak av utredning och handläggning av ekonomiskt bistånd. Du kommer arbeta med att upprätta planer tillsammans med den sökande för fortsatt väg mot egen försörjning. Arbetet innebär också ett nära samarbete med andra myndigheter bl.a. Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och kommunens Arbetsmarknadsenhet. Samverkan är en viktig del för att tillsammans upprätta en gemensam planering.

Kvalifikationer
Du har socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är en stor fördel men absolut inget krav. Det är meriterande om du även har erfarenhet av samverkan med andra myndigheter. Erfarenhet av verksamhetssystem VIVA eller motsvarande är också en fördel.

Arbetet kräver en god förmåga att skapa struktur, arbeta systematiskt och att vara noggrann. Som person är du ansvarstagande och drivande. Du kan sätta gränser men upprätthåller ändå en god relation till individen. Du ser en utmaning i att möta förväntningar och krav som du tillsammans med den/de som berörs konkretiseras i en hållbar och långsiktig lösning. Då tjänsten innehåller myndighetsutövning är det viktigt att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet!

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig positiva och kunniga arbetskamrater som värdesätter humor. Arbetsgruppen har extern handledning för att stärka dig i yrkesrollen. Lindesbergs kommun satsar extra på dig som medarbetare genom vår hälsosatsning. Du har även förmåner som semesterväxling, motionstimme, flextid.

Övrig information
Urval till intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00.
Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-25
Ange följande referens när du ansöker: Soc 2016/182
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Ingrid Öhrling 0581-812 14
Socialsekreterare Johanna Stunz 0581-81121

Företag
Lindesbergs kommun

Adress
Lindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 LINDESBERG

Kontorsadress
Stentäppsgatan 5

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3030068

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun: