Två säkerhetsspecialister till Statens servicecenter, Stockholm

Statens Servicecenter / Säkerhetsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Den 1 juni tar vi över ansvaret för landets drygt 100 statliga lokala servicekontor, där vi erbjuder medborgare, nyanlända och företagare service från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Sedan 2012, när myndigheten bildades, levererar vi administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön och HR. I dag är vi ca 500 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. När vi tar över servicekontoren blir vi ca 1400 medarbetare över hela landet.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.

Enheten operativ säkerhet är en del av Statens servicecenters Verksamhetsskyddsavdelning. Operativ säkerhet är en ny enhet som ska ansvara för styrning, stöd och råd inom personsäkerheten och skyddet av lokaler och byggnader. På Statens Servicecenter arbetar vi tätt ihop med alla avdelningar och verksamheter och andra myndigheter.

Du välkomnas till en arbetsgivare där du tillsammans med dina arbetskamrater får vara med och påverka utformningen av enheten. Du kommer få en chef som kommer vara en del av teamet i det operativa arbetet och som tycker att tydlighet och transparens är ett måste för att driva verksamheten framåt. Du kommer till stor del styra, planera och utföra dina uppdrag självständigt, vilket medför stor frihet men även ett stort ansvar för tilldelade arbetsuppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som säkerhetsspecialist är du vår expert inom fysisk säkerhet och du kommer ingå i ett team om två säkerhetsspecialister med uppdrag över hela landet. Du kommer även att ingå i det team av säkerhetsrådgivare som ska stödja verksamheten i frågor som rör personsäkerheten där ni alla kommer hjälpas åt med varandras arbetsuppgifter. I rollen som säkerhetsspecialist kommer du framför allt vara engagerad i etableringar av nya kontor och ombyggnationer av befintliga kontor. I arbetsuppgifterna ingår det att följa den styrning som finns inom säkerhetsområdet och vara kravställare i upphandling av säkerhetsteknik, såsom integrerade säkerhetssystem, brandlarm, lås och mekanik. Du kommer inneha arbetsuppgifter som delprojektledare vid nyetableringar och ombyggnationer av våra kontor. I uppdraget som delprojektledare ingår det att se till helheten i projekten, stödja verksamheten, fastighetsägare och bygg- och säkerhetsentreprenader i frågor som rör regler för inbrottsskydd, byggnader och lokaler (SSF 200) och i val av larmklasser (SSF 130).

Du kommer stödja chefer och medarbetare i frågor avseende fysiskt skydd, inför, under och efter ombyggnationer eller nyetableringar samt ta fram rutiner, informera och utbilda i dessa frågor. I ditt arbete har du en vilja och förmåga att ta till dig ny kunskap och delar med dig av dina erfarenheter.

Publiceringsdatum
2019-03-05

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Utbildning inom säkerhetsområdet
• Dokumenterad kunskap inom Stöldskyddsföreningens normer, inbrottsskydd, byggnader och lokaler (SSF 200) och larmklasser (SSF 130)
• God kunskap och erfarenhet av kravställningar och upphandlingsarbete inom säkerhetsområdet (lås, larm, brand o mekanik)
• Körkort B

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Skapa struktur i ditt arbete och säkerställa kvalitet
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Att genom ett flexibelt förhållningssätt kunna arbeta med flera olika projekt och arbetsuppgifter samtidigt
• Skapar ett gott samarbete med andra parter och arbetar bra med andra människor genom ett profesionellt förhållningssätt
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift

Dessutom är det meriterande om du har:
• Jobbat med motsvarande uppgifter inom offentlig sektor
• Jobbat med brandskyddstekniska frågor och systematiskt brandskyddsarbete
• Dokumenterad kunskap i entreprenadjuridik, ABT 06 och AB 04
• Dokumenterad kunskap i avseende upprättande av risk och sårbarhetsanalyser
• Erfarenhet av att hålla utbildningar, ta fram instruktioner och rutiner
• Driva projekt och agera delprojektledare

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Vi tillämpar 6 månaders provanställningen.
Anställningen är placerad i Stockholm.
Anställningen innebär en del resande.

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 24 mars 2019.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582, Towa Eng SACO-S tel. 010-456 03 91

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars Grundström, Säkerhetschef lars.grundstrom@statenssc.se 010-4560158

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
FE15
80171 Gävle

Kontorsadress
Statens servicecenter
FE15

Jobbnummer
4649902

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: