Två projektledare mark och exploatering

Krokoms Kommun / Byggjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Vi ansvarar för kommunens markförsörjning och exploateringsverksamhet. Samhällsbyggnadsförvaltningens plan- och fastighetsavdelning har ägaransvaret för kommunens fastigheter och ansvarar för verksamheternas lokalförsörjning och framtagande av översikts- och detaljplaner. På avdelningen arbetar ca 15 personer, projektledarna inom mark och exploatering har ett nära samarbete med plan- och fastighetschefen och de tre planingenjörerna. I en liten kommun är det nära till beslutsfattare och andra du har kontakt med i jobbet, du ges också möjlighet att skapa bred erfarenhet inom området. Vi är placerade i centrala Krokom, ungefär 20 minuter väster om Östersund, men givetvis med projekt i hela kommunen.

Du kommer att ha huvudansvaret för projektledning, projektering, upphandling (LoU) och genomförande. Du arbetar med alla sorters mark- och exploateringsfrågor för genomförande av detaljplaner, exploateringskalkyler samt driften av kommunens vägnät och andra markfrågor.

Rollen som projektledare för mark- och exploatering innebär många kontakter med fastighetsägare, exploatörer och andra aktörer. Du koordinerar, skapar goda kontakter och har kontroll på projektet genom att samordna byggherrens, entreprenörernas och konsulternas uppgifter och insatser, så att exploateringsprojektet avlöper som det ska. Du ser även till att de avtal som finns följs och att de ekonomiska ramarna håller.

Vill du vara med i utvecklingen av en till ytan stor kommun men med närhet till landsbygd, skog, stad, fjäll och vatten?
På grund av pensionsavgångar söker vi nu två projektledare inom mark och exploatering!

Vi söker dig som har ingenjörsutbildning med inriktning mot väg- och vatten eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet bedöms likvärdigt av arbetsgivaren.

Som projektledare behöver en kunna ta egna initiativ och driva projekt, ha lätt för samarbete och att skapa goda relationer. Du behöver också vara strukturerad, affärsmässig och kunna sätta gränser.

Stor vikt kommer att läggs vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.

I Krokoms kommun växer framtidstron och befolkningen ökar tack vare att människor både stannar kvar och flyttar hit. Invånarantalet ökar stadigt liksom nyföretagandet och i dag är det närmare 15 000 som bor här. Kommunen har ett attraktivt läge med närhet till både stad, fjäll och en storslagen natur.

Samhällsbyggnadsförvaltningen är en av fyra förvaltningar inom kommunen. I förvaltningen finns kommunens tekniska verksamheter samlade, bland annat fastighet och plan samt vatten och renhållning. Vi arbetar för en hållbar utveckling och strävar efter att skapa en god livsmiljö. Vi tror att en hållbar samhällsplanering och ett hållbart byggande är grunden för ett långsiktigt hållbart samhälle, vår inriktning är att alla delar av kommunen ska ges förutsättningar för utveckling. En god livsmiljö och gott om plats är viktiga konkurrensfördelar för framtiden. Vi har förutsättningar att ge fler möjlighet att bo och leva i en attraktiv boendemiljö och på ett hållbart sätt.

Varaktighet, arbetstid
I Krokoms kommun är heltid en rättighet och deltid en möjlighet.

Publiceringsdatum
2017-10-17

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tomas Nilsson tomas.nilsson@krokom.se 0640 164 54

Företag
KROKOMS KOMMUN

Adress
KROKOMS KOMMUN
Offerdalsvägen 8
83580 KROKOM

Kontorsadress
Offerdalsvägen 8

Jobbnummer
3753911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: