Två ordningsvakter med god administrativ förmåga

Sveriges Domstolar, Solna tingsrätt / Väktarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla väktarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Solna tingsrätt i Solna, Stockholm, Jönköping eller i hela Sverige

Solna tingsrätt har cirka 130 medarbetare och arbetar i moderna lokaler nära Solna centrum. Tingsrätten har fyra dömande avdelningar samt en administrativ avdelning. Vi söker nu ytterligare två ordningsvakter till vår administrativa avdelning, som består av 17 medarbetare. Tillsammans ansvarar vi för ekonomi- och personaladministration, reception, registratur, arkiv, teknik och IT-frågor, säkerhet samt nämnd- och salsfrågor mm.

Publiceringsdatum
2014-10-20

Arbetsuppgifter
En daglig uppgift är att boka förhandlingssalar och nämndemän till tingsrättens förhandlingar. Det innebär att samordna tillgängliga resurser på bästa sätt och hålla informationen till allmänheten, nämndemännen och avdelningarna uppdaterad i våra administrativa system. Detta arbete kräver god service- och administrationsförmåga och personer som tycker om att jobba aktivt med telefon och dator som arbetsredskap.
De två nya ordningsvakterna kommer också att ha följande arbetsuppgifter:
• Sedan den 1 mars 2014 har vi säkerhetskontroll i entrén och under våren 2015 inför vi också röntgen för att öka tryggheten i våra lokaler. Dessa bemannas av våra ordningsvakter.
• Ordningshållning under förhandlingar och i allmänhetens utrymmen.
• Passerkort, larm och besöksrutiner.
• Brandronder, brandskyddsutrustning och första hjälpen.
• Bemanna receptionen och där arbeta med att ge service till besökare och hantera administrativa uppgifter, exempelvis att boka studiebesök och besluta om ersättning till kallade personer.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha lägst gymnasiekompetens eller motsvarande kunskaper. Du har genomgått utbildning för ordningsvaktsförordnande och har erfarenhet av att arbeta som ordningsvakt. Du är även villig att genomgå polisens utbildning för säkerhetskontroll om du inte redan gjort det.
Anställningen ställer höga krav på administrativ förmåga, servicekänsla, samarbete och ansvarstagande. Särskilt viktigt för oss är att du är serviceinriktad och vill ta ansvar för en reception och en tingsrätt där målet är att alla som besöker oss får korrekt service och ett bra bemötande. Har du tidigare arbetat med schemaläggning, administration och/eller service via telefon ser vi det som en fördel.
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt datorvana krävs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Arbetstid dagtid vardagar med schemalagt arbete morgon och kvällstid, för öppning och stängning av tingsrätten.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Arbetstid dagtid vardagar Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-01-15 Våra nya medarbetare anställs på heltid med sex månaders provanställning. .

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-16
Ange följande referens när du ansöker: 7322014
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Barck, Servicechef 08-561 658 02 anna.barck@dom.se

Facklig kontakt
Marie Gustafsson (ST), Facklig företrädare 070-648 85 08

Företag
Sveriges Domstolar, Solna tingsrätt

Adress
Sveriges Domstolar, Solna tingsrätt
Box 1356
17126 Solna

Kontorsadress
Sundbybergsvägen 5

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2037257

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar, Solna tingsrätt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar, Solna tingsrätt: