Två nya kollegor till vår Service Desk
Mogul Technology Center AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mogul Technology Center AB i Stockholm Moguls Service Desk är gränssnittet mellan kunderna och vår interna organisation och har ansvar för vår eftermarknadsservice, t ex. hantering av fel- och ändringsärenden, drifts- och förvaltningsuppdrag och kommunikation med våra kunder. Moguls Service Desk växer och söker nu flera medarbetare med tillträde omgående. Arbetet är på heltid och tjänsten är placerad till vårt kontor i Stockholm. Service Desk är idag bemannad under kontorstid men kommer på sikt även vara bemannad kvällar och helger, varför skiftgång kommer att förekomma.
Ansvar och arbetsuppgifter:
I vår Servicedesk kommer du att delta i, och utföra, gruppens olika arbetsuppgifter. Du kommer att befinna dig i navet av vår verksamhet, i gränssnittet mellan våra kunder och våra tekniska led i Sverige och Belgrad. Du kommer att skapa, driva, övervaka fel- och ändringsärenden som inkommer från våra interna och externa kunder. Du kommer också att arbeta med att sprida information internt och externt, samt arbeta med kontinuerliga förändringar och förbättringar av våra processer och rutiner. Detta innebär att du behöver ha ett stort eget ansvarstagande och en god verbal och skriftlig kommunikationsförmåga.
Gruppen arbetar enligt ITIL och arbetar i Microsoft CRM och Atlassian Jira.
Kompetens och erfarenhet:
Du måste kunna uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift. Du kommer att samarbeta med andra, tidvis under stressiga situationer, och behöver därför ha förmågan att kunna agera rationellt och arbeta strukturerat. Du har en stor PC-vana och kan mycket om webben och internet. Kanske har du även arbetat med programmering i Microsoft, java eller *nix miljö. Du har ett genuint eget teknikintresse och förmågan att självständigt finna och tillägna dig den kunskap och information du behöver.
Det är meriterande om du har erfarenhet av incident-, problem-, eller ändringshantering enligt ITIL eller motsvarande. Samt erfarenhet av arbete i Service Desk och skiftarbete.
Publiceringsdatum2012-01-30Dina personliga egenskaperSom person är du prestigelös men också driven och villig att lära mycket på kort tid. Tjänsten kräver stort eget ansvarstagande, sunt förnuft och en förmåga att skapa resultat i ett högt tempo, samtidigt som du sorterar och prioriterar i informationsflödet. Det är även viktigt att du är social, nyfiken och uppmärksam. Du måste också vara delaktig i gruppen och initiativtagande.
Skicka ditt CV och ett personligt brev till
rekrytering@mogul.comPå Mogul är vi runt 200 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Uppsala, Malmö och Belgrad. Vårt Stockholmskontor ligger i öppna och spännande lokaler i Vasastan och Göteborgskontoret har nyligen flyttat till ett centralt läge nära Avenyn.
KONTAKT
Johannes Blomé, Stockholm
• 46 739 42 00 01
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@mogul.comFöretagMogul Technology Center AB
AdressMogul Technology Center AB
Hudiksvallsgatan 4B
11330 STOCKHOLM
KontorsadressHudiksvallsgatan 4B
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-506 66 100
E-postadress:
rekrytering@mogul.com Jobbnummer 1142219
Observera att sista ansökningsdag har passerat.