Två LSS-handläggare till Biståndsenheten

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
2020-10-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Två LSS-handläggare till Biståndsenheten " (publicerad 2020-11-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Tycker du om att samverka och samarbeta med andra och samtidigt bedriva ett självständigt arbete? Då ska du läsa vidare och söka jobbet! Till Biståndsenheten söker vi nu två LSS-handläggare som vill arbeta med myndighetsutövning enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL).
En dag som LSS-handläggare
På Biståndsenheten arbetar biståndshandläggare, LSS-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt SoL och LSS, vi ansvarar för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt.
Som LSS-handläggare handlägger och fattar du beslut om insatser inom vård- och omsorg. Det innebär att möta personer som ansökt om hjälp och stöd och därefter utreda, bedöma och fatta beslut om vilka insatser personen har rätt till enligt gällande lagstiftning. Viss SoL-handläggning ingår också i tjänsten.
I arbetet samverkar du med olika aktörer som till exempel anhöriga, omsorgens verksamheter och länssjukvården.
Du kommer att ingå i vårt trainee- och mentorprogram som omfattar bland annat kompetensutveckling utifrån en individuell utvecklingsplan och intern och extern handledning. Utöver det stävar vi efter en lägre arbetsbelastning genom färre antal ärenden per handläggare.
Din kompetens
Vi söker dig som är socionom eller har annan likvärdig utbildning, gärna med inriktning mot äldre och funktionshindrade. Du har dokumentations- och datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetet är självständigt och kräver både initiativ- och samarbetsförmåga.
Erfarenhet av handläggning utifrån LSS, SoL eller annan lagstiftning är meriterande, detta gäller även erfarenhet inom vård- och omsorg. Arbetet ställer höga krav på ett gott bemötande och ett empatiskt förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav för tjänsten.
Övrig information
En tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Ett vikariat på heltid med tillträde 2021-01-01 till och med 2021-10-31 eller till dess ordinarie medarbetare är åter i tjänst. Eventuell möjlighet till tillsvidareanställning.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Publiceringsdatum
2020-10-07

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Krokoms kommun
Offerdalsvägen 8
83580 Krokom

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (visa karta)
835 80  KROKOM

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Krokoms Kommun

Jobbnummer
5389683

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: