Två LSS-handläggare till Biståndsenheten
Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
2020-10-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Två LSS-handläggare till Biståndsenheten " (publicerad 2020-11-03) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom Tycker du om att samverka och samarbeta med andra och samtidigt bedriva ett självständigt arbete? Då ska du läsa vidare och söka jobbet! Till Biståndsenheten söker vi nu två LSS-handläggare som vill arbeta med myndighetsutövning enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL).
En dag som LSS-handläggare
På Biståndsenheten arbetar biståndshandläggare, LSS-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt SoL och LSS, vi ansvarar för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt.
Som LSS-handläggare handlägger och fattar du beslut om insatser inom vård- och omsorg. Det innebär att möta personer som ansökt om hjälp och stöd och därefter utreda, bedöma och fatta beslut om vilka insatser personen har rätt till enligt gällande lagstiftning. Viss SoL-handläggning ingår också i tjänsten.
I arbetet samverkar du med olika aktörer som till exempel anhöriga, omsorgens verksamheter och länssjukvården.
Du kommer att ingå i vårt trainee- och mentorprogram som omfattar bland annat kompetensutveckling utifrån en individuell utvecklingsplan och intern och extern handledning. Utöver det stävar vi efter en lägre arbetsbelastning genom färre antal ärenden per handläggare.
Din kompetens
Vi söker dig som är socionom eller har annan likvärdig utbildning, gärna med inriktning mot äldre och funktionshindrade. Du har dokumentations- och datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetet är självständigt och kräver både initiativ- och samarbetsförmåga.
Erfarenhet av handläggning utifrån LSS, SoL eller annan lagstiftning är meriterande, detta gäller även erfarenhet inom vård- och omsorg. Arbetet ställer höga krav på ett gott bemötande och ett empatiskt förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav för tjänsten.
Övrig information
En tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Ett vikariat på heltid med tillträde 2021-01-01 till och med 2021-10-31 eller till dess ordinarie medarbetare är åter i tjänst. Eventuell möjlighet till tillsvidareanställning.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Publiceringsdatum2020-10-07Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressKrokoms kommun
Offerdalsvägen 8
83580 Krokom
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (
visa karta)
835 80 KROKOM
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Krokoms Kommun
Jobbnummer 5389683
Observera att sista ansökningsdag har passerat.