Två LSS-handläggare/biståndshandläggare

Borås Stad / Administratörsjobb / Borås
2014-11-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Två LSS-handläggare/biståndshandläggare" (publicerad 2015-02-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås

Arbetsplats: Funktionshinderverksamheten enheten för myndighetsutövning består två metodutvecklare samt tretton LSS-handläggare/biståndshandläggare och det dagliga arbetet samordnas av enhetschef som även handleder i ärenden. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö och personlig utveckling.

Anställningsvillkor: Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde snarast.

Två LSS-handläggare/biståndshandläggare till Sociala omsorgsförvaltningen.

Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna innebär att utreda, bedöma och besluta om insatser om bistånd enligt aktuell lagstiftning (LSS) men även enligt SoL (socialtjänstlagen) för personer under 65 år. I arbete ingår även att följa upp besluten och verkställande av besluten hos brukarna. Vi har både kommunala och privata utförare.
Du ska i olika sammanhang samordna, informera och ha en rådgivande uppgift. Arbetet innebär omfattande kontakter med såväl den enskilde som med anhöriga samt att samverka med många parter inom kommunen samt med andra myndigheter och institutioner. I dessa kontakter är det viktigt att ge korrekt och tydlig information om insatser/bistånd.

Vi står inför en utmaning då vi ser att LSS målgrupp förändras och allt fler neuropsykiatriska diagnositeringar föranleder annat arbetssätt i handläggningsarbetet på myndighetssidan.

Kvalifikationer: Socionom eller annan likvärdig högskoleutbildning.. Det krävs goda kunskaper om gällande lagstiftning inom arbetsområdet och erfarenhet av utredning, bedömning och beslut samt uppföljning av insatser inom LSS och SOL. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som handläggare eller av målgruppen personer med funktionsnedsättning.

Vi söker dig som har ett stort engagemang och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett självständigt sätt. Du har god förmåga att arbeta med komplexa frågeställningar, samt har lätt för att uttrycka dig tydligt i såväl tal som skrift. Vidare kan du skapa och bibehålla goda kontakter såväl externt som internt.
Körkort är ett krav

Vi erbjuder en arbetsplats med högt tempo, trevliga arbetskamrater där humor är en viktig ingrediens. Vi har extern handledning, kontinuerlig fortbildning och friskvårdssubvention.

Upplysningar lämnas av enhetschef Aniko Persson, tfn 033-35 86 23 alt 0703-48 86 23. Fackliga företrädare nås genom Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Välkommen med din ansökan senast 2014-12-07.

Publiceringsdatum
2014-11-20

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare Tillträde snarast

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-07
Ange följande referens när du ansöker: 30:2014:29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås Stad

Adress
Borås Stad
Sociala omsorgsförvaltningen
50180 Borås

Kontorsadress
Se vår hemsida www.boras.se

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2075105

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås Stad: