Två informatörer

Bolagsverket, Informations- och försäljningsavdelningen / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket, Informations- och försäljningsavdelningen i Sundsvall

Bolagsverket granskar, registrerar och informerar för ett enkelt företagande och ett rättssäkert näringsliv. Vi finns i Sundsvall och är cirka 500 anställda. Våra värdeord, kompetens, engagemang och kundnytta, vägleder oss i vårt arbete. Vi strävar efter att vår arbetsplats ska spegla mångfalden i samhället. Dessutom vill vi inspirera till goda levnadsvanor och ökat hälsomedvetande hos våra anställda.

Publiceringsdatum
2011-05-04

Arbetsuppgifter
Tjänsterna är placerade på informations- och försäljningsavdelningen som har 37 medarbetare. Vi ansvarar för Bolagsverkets interna och externa kommunikation, vissa e-tjänster samt informationsförsäljning och extern utbildning. I vårt uppdrag ingår bl.a. förvaltning och utveckling av intranät, extern webbplats, nyhetsbrev, webb-tv, interaktiv utbildning, trycksaksproduktion, blanketter och språkvård liksom marknadsföring, mediekontakter och evenemang.

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. redaktionellt arbete, förvaltning och utveckling av våra webbplatser och e-tjänster. I rollen som informatör ska du självständigt kunna se behov, initiera och driva interna och externa informationsaktiviteter. Du ska skriva och bearbeta texter, göra presentationer, utbilda samt delta i projekt och utvecklingsarbete. I våra uppdrag inom marknadsföring ingår planering och produktion av annonser, mässarrangemang samt övriga interna och externa aktiviteter och evenemang.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning från Informations- och PR-programmet eller motsvarande utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat informatörsarbete och arbete i utvecklingsprojekt. Dina kunskaper i svenska är mycket goda och du har goda kunskaper i engelska. Vi ser också att du har en utmärkt förmåga att formulera dig såväl muntligt som skriftligt och är en presentatör med pedagogisk förmåga.
Du har kunskap och erfarenhet av arbete med intranät, webbplatser och e-tjänster samt är van att arbeta med publiceringsverktyg. Vi förväntar oss att du har arbetat med grafisk produktion i exempelvis Illustrator, Photoshop och InDesign.
Erfarenhet inom området företag och företagande är meriterande. Som person är du är utåtriktad, drivande, prestigelös och har en utvecklad känsla för service och kundnytta.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-29
Ange följande referens när du ansöker: 12/11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Eva Beckman, 060-18 45 59
Ulf Karnell, 060-18 41 03

Facklig kontakt
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST, 060-18 40 00

Företag
Bolagsverket, Informations- och försäljningsavdelningen

Adress
Bolagsverket, Informations- och försäljningsavdelningen
85181 Sundsvall

Jobbnummer
921929

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bolagsverket, Informations- och försäljningsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket, Informations- och försäljningsavdelningen: