Två informativa och driftiga säljare

Säljkompetens AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säljkompetens AB i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Säljkompetens AB är ett företag som är specialister inom säljområdet och arbetar med rekrytering, uthyrning, utbildning och konsulting/effektivisering. Vi grundades 1998 och jobbar med att hjälpa våra kunder utveckla, förstärka och förbättra sin säljorganisation och bistår dem i deras utvecklingsprocess på säljsidan.
KOMMENTUS
Kommentus Gruppen AB är verksam sedan 1927 och är idag ett affärsdrivande och marknadsledande företag inom sitt område. De främsta kunderna är kommuner, landsting, statliga myndigheter samt vissa privata företag. Kommentus består av tre affärsområden; förlag, e-tjänster och upphandling. Företaget är ägt av SKL Företag AB och har ett nära samarbetet med Sveriges kommuner och landstingsförbund, vad gäller böcker, skrifter och produktutveckling. Kommentus satsar på att ytterliggare öka sin försäljning, och bli ännu mer kända på sin marknad. Läs mer på www.kommentus.se och www.blankettportalen.se
Vill du arbeta med intressanta e-tjänster och vara med att driva ett aktivt försäljningsarbete?
  I rollen som säljare arbetar du med att informera och ge råd till kunderna kring Kommentus samtliga produkter och tjänster. Arbetet innebär bl.a. att sälja de nya elektroniska tjänsterna, Blankettportalen, Infobank Personal samt Infobank Plan och Bygg. Du ska dessutom skapa ett större intresse och kunskap hos våra kunder om Kommentus samordnade upphandling. Arbetet består av att kartlägga marknadens och kundernas behov, planera och genomföra kundbesök på ett operativt sätt, arbeta med innesälj, följa upp, dokumentera och lämna offerter. Genom att vara lyhörd för kundernas behov och önskemål har du en betydande roll i utvecklings- och framtagningsprocessen av produkter och tjänster, varpå du har ett nära samarbete med de produktansvariga och upphandlarna.
Som person bör du vara driven, mogen, lyhörd och serviceorienterad samt ha förmåga att fånga upp kundernas behov. Du är duktig på att kommunicera och förmedla information på ett förtroendeingivande vis. Vi ser gärna att du har ledaregenskaper då vi på sikt kommer att behöva en teamleader. Du har grundläggande IT-kompetens och kan uttrycka Dig väl i tal och skrift. Du skall ha erfarenhet från aktiv försäljning. Det är meriterande om du har arbetat med offentlig sektor, kommuner eller landsting tidigare, men inte ett krav.
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljkompetens AB. För information kring tjänsten kontakta ansvarig rekryterare, Maria Jällebo eller Zrinka Vranic, tfn 08-20 05 20. Intervjuer sker löpande. Ansökan skickar du till maria.jallebo@saljkompetens.com . Gå in på www.saljkompetens.com för att läsa mer om tjänsten.

Publiceringsdatum
2008-06-12

Arbetstider och omfattning
Heltid/tillsvidare

Ersättning
Lön enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-07-12
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Maria Jällebo, 08-200520

Företag
Säljkompetens AB

Adress
Säljkompetens AB
Barnhusgatan 3
11123 STOCKHOLM

Jobbnummer
248622

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säljkompetens AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säljkompetens AB: