Två HR-specialister till Strängnäs kommun
Strängnäs kommun, HR-avdelning / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, HR-avdelning i Strängnäs Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.
Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt - nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.
Tillsammans gör vi varandra bättre!
HR-avdelningen driver, utvecklar och samordnar kommunens HR- och arbetsgivarfrågor.
HR-avdelningen består av HR-chef, HR-specialister, förhandlingschef, organisationsutvecklare, systemförvaltare, lönesamordnare och löneadministratörer.
Vårt syfte är att bidra till att skapa hållbara förutsättningar både för chefer och medarbetare, så att kommunens verksamheter har nöjda kunder/invånare samt att kommunen som arbetsplats attraherar, utvecklar och behåller engagerade medarbetare och chefer/ledare.
Publiceringsdatum2019-10-16ArbetsuppgifterVi söker två HR-specialister till vår fina HR-avdelning. En av våra HR-specialister går nu vidare till ett annat arbete internt inom kommunen och en HR-specialist blir föräldraledig i februari 2020. Vi erbjuder därför en tillsvidareanställning och ett föräldravikariat på drygt ett år, med tillträde enligt överenskommelse. Båda uppdragen är på heltid.
Är du en trygg och stabil person som vill vara med att fortsätta och driva utvecklingen av HR-frågorna i Strängnäs kommun, tillsammans med oss på avdelning? Då erbjuder vi ett komplext och spännande uppdrag, i en starkt växande kommun.
I ditt uppdrag som HR-specialist arbetar du i huvudsak som generalist med samtliga förekommande HR-frågor. Du arbetar tillsammans med kollegor och ett antal verksamheter/chefer. Du kommer även att ha predestinerat processansvar/uppdrag, som spänner över hela kommunen som arbetsplats.
För att lyckas i rollen behöver du kunna ge chefer och kollegor ett kvalificerat konsultativt HR-stöd.
Du är modig och vågar ställa krav, arbetar aktivt och strategiskt för att förverkliga organisationens mål och då framför allt medarbetarmålen.
Du leder eller deltar i att utveckla strategier, policys och handlingsplaner, på uppdrag från HR-chefen.
Väsentligt är, att du är initiativrik, ser möjligheter och planerar aktiviteter och uppdrag/processer i god tid tillsammans med kollegor/chef. Du har förmåga att nyttja tiden effektivt, kan prioritera, är strukturerad, håller tidplaner och gillar att arbeta både självständigt och i team. Du håller dig uppdaterad och omvärldsbevakar, arbetar proaktivt, med moderna arbetssätt och metoder.
Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället, i en kommun av vår storlek får du möjlighet till helhetsperspektiv och att vara med och påverka. Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med en verksamhet som genomsyras av handlingskraft, öppenhet och engagemang.
Utöver ovanstående erbjuder vi;
friskvårdsbidrag på 1500 kr/år
möjlighet att löneväxla till pension
möjlighet att semesterväxla semesterdagstillägg till dagar
förtroendearbetstid
KvalifikationerKvalifikationskrav
• Akademisk examen från relevant utbildning inom området och/eller erfarenhet, som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren
• Goda kunskaper att driva, leda och följa upp HR-arbeten
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Har kundens behov i centrum
• Det förekommer en del resor i arbetet, vilket kräver att du har körkort för personbil
Som person behöver du kunna skapa goda relationer med kunder och kollegor. Du har en god utvecklad samarbetsförmåga, har hög integritet, är stresstålig, tydlig och pålitlig. Du bygger kontaktnätverk inom och utanför organisationen. Du hanterar konflikter professionellt och uppskattar att använda humor för att förstärka relationerna med andra.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Vikariat tillträde snarast - längst till och med 31 jan 2021. Tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSträngnäs kommun, HR-avdelning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "411/19".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)
Arbetsplats Strängnäs kommun, HR-avdelning
Jobbnummer 4861459
Observera att sista ansökningsdag har passerat.