Två HR-specialister till Personalavdelningen

Stockholms Universitet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Ref.nr SU 618-1587-11. Sista ansökningsdag 2011-06-21
Vill du medverka i vårt strategiska förändringsarbete?
Personalavdelningen vid Stockholms universitet svarar för utvecklingen och samordningen av arbetsgivarfunktionen, för tolkning och tillämpning av arbetsrättsliga lagar och avtal, för strategisk chefsförsörjning och utveckling av universitetsgemensamma policys och riktlinjer samt för löneadministration och därtill angränsande frågor.
Vi är 30 medarbetare som är mitt i ett spännande förändringsarbete på vår avdelning. Vi behöver nu förstärka avdelningen med två kvalificerade HR-specialister med bred kompetens inom personalområdet.

Publiceringsdatum
2011-06-01

Dina arbetsuppgifter
Vårt uppdrag är att ge stöd till chefer och andra arbetsgivarrepresentanter och eftersom arbetsgivaransvaret i stor utsträckning är decentraliserat vid Stockholms universitet är vårt arbetssätt i huvudsak konsultativt och utvecklingsorienterat. Arbetsuppgifterna återfinns främst inom följande områden:
• Arbetsrätt
• Förhandling
• Omställning
• Lönebildning
• Arbetsmiljö
• Jämställdhet och jämlikhet
• Rekrytering
• Verksamhetsutveckling
Du ska även tillsammans med kollegor bevaka utvecklingen inom personalområdet och bidra till ett effektivt och verksamhetsanpassat personalarbete inom universitetet.

Kvalifikationer
Du ska ha högskoleutbildning inom personalområdet eller annan relevant akademisk utbildning. Du ska också ha flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom statlig verksamhet, gärna inom högskolesektorn. Arbetet kräver att du har lätt för att kommunicera både muntligt och skriftligt och att du har erfarenhet av att ha arbetat konsultativt. Goda kunskaper i engelska är en merit.
God samarbetsförmåga är ett krav. En förutsättning för att lyckas i arbetet är att du har förmåga att knyta kontakter och skapa förtroende i organisationen. Det är därför väsentligt att du är lyhörd, flexibel och har hög integritet. Du ska också kunna arbeta självständigt och ta eget ansvar för dina ärenden. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Anställningsform
Anställningarna är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Stockholms universitet ska vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Då flertalet medarbetare vid Personalavdelningen är kvinnor välkomnar vi särskilt manliga sökande.
Närmare upplysningar lämnas av personalchef Marie Högström, tfn 08-16 31 77 eller sektionschef Tommy Viklund, tfn 08-16 42 03.
Fackliga företrädare är Bo Ekengren (SACO), Lisbeth Häggberg (ST) tfn vx 08-16 20 00, samt Gunnar Stenberg, (SEKO), tfn 070-316 43 41.

Så ansöker du
Skicka gärna in Din ansökan märkt med ref.nr SU 618-1587-11 så snart som möjligt men senast den 21 juni 2011.
till:
Stockholms universitet
Registrator/PÄ
106 91 STOCKHOLM
eller via e-post till: registrator@su.se .
Handlingar som skickas elektroniskt bör vara i Word eller PDF-format. OBS! Ange referensnumret SU 618-1587-11 i ärenderaden.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-21
Ange följande referens när du ansöker: SU 618-1587-11
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@su.se

Kontakt
Marie Högström, Personalchef, 08-16 31 77 (Arbetstelefon)
Tommy Viklund, Sektionschef, 08-16 42 03 (Arbetstelefon)

Företag
Stockholms universitet

Adress
Stockholms universitet
Universitetsvägen 10
10691 STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-162000

Jobbnummer
949936

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Universitet: