Två familjebehandlare

Orust Kommun, Förvaltningsområde Omsorg / Administratörsjobb / Orust
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Orust, Stenungsund, Lilla Edet, Uddevalla, Lysekil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Orust Kommun, Förvaltningsområde Omsorg i Orust

Publiceringsdatum
2015-11-11

Referensnummer för detta jobb
KS 2015:1909

Placering
Barn- och Familjeenheten inom Individ- och familjeomsorgen.

Om arbetsplatsen
Vill Du bli en del av våra duktiga familjebehandlare?

Verksamheten Familjebehandlarna är en del av Barn- och familjeenheten, som är en av enheterna inom Individ- och familjeomsorgen. Hos familjebehandlarna arbetar fyra personer på totalt 3,55 tjänst.

Individ- och familjeomsorgen i Orust kommun är beläget i Henån. Familjeenheten är väl organiserad och det finns mycket kompetens att tillgå internt. Enheten består av nio socialsekreterare, fyra familjebehandlare, fyra ungdomsbehandlare, en pedagog vid Öppna förskolan, en psykolog vid Ungdomsmottagningen samt en enhetschef. Vi håller en hög kvalitet i vårt arbete och har ett brett utbud av behandlingsinsatser. Hos oss får du en god introduktion och goda möjligheter till fortbildning inom arbetsområdet, metodhandledning och processhandledning. Arbetsplatsen präglas av ett gott och öppet klimat.

Barn- och Familjeenheten är en av enheterna inom Individ- och familjeomsorgen. Övriga enheter är Vuxenenheten, Boende för ensamkommande och Arbetsmarknadsenheten. Individ- och familjeomsorgen har en hög grad av samverkan med den enskilde brukarens behov i fokus.

Dina arbetsuppgifter
Som Familjebehandlare kommer ditt arbete att utgå från barnets behov. Arbetet sker i huvudsak genom samtal, familje- föräldra- eller ungdom/barnsamtal. Familjebehandlingen kan vara förlagd till familjens hem. Uppdraget kan även omfatta utredningsuppdrag från socialsekreterare. Familjer kan söka sig direkt till familjebehandlare för stöd men främst är arbetet en av socialsekreterare biståndsbedömd insats. Du kommer arbeta i nära samarbete med socialsekreterare, ungdomsbehandlare samt övriga familjebehandlare.

Kvalifikationer
Du är socionom eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av psykosocialt behandlingsarbete med barn och föräldrar. Det är meriterande med terapeutisk vidareutbildning, som arbetsgivaren bedömer vara relevant för anställningen. Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med god mognad och samarbetsförmåga samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du ska ha god förmåga till reflektion och analys, uttrycka dig väl i både tal och skrift samt ha förmåga att organisera ditt arbete. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Arbetstid och varaktighet
1. Tjänst på 100 % tillsvidareanställning.
2. Vikariat på 80 % till och med 2016-12-31.
Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden.

Tillträdesdag
Snarast eller efter överenskommelse.

Övriga upplysningar
Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid/Deltid
En tillsvidareanställning på 100 5 och ett vikariat t o m 2016-12-31 på 80 % .

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Individuell lönesättning, ange löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: KS 2015:1909

Kontakt
Ann-Catrin Waldén, Enhetschef 0304-33 44 13
Annika Westlund, Verksamhetschef 0304-33 43 54

Facklig kontakt
Gunvor Alvén, SSR 0304-33 40 00

Företag
ORUST KOMMUN, Förvaltningsområde omsorg

Adress
ORUST KOMMUN, Förvaltningsområde omsorg
47380 HENÅN

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0304-33 40 00

Jobbnummer
2522562

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Orust Kommun, Förvaltningsområde Omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Orust Kommun, Förvaltningsområde Omsorg: