Två enhetschefer till Förvaltningen för funktionshindrade
Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Ref.nr: Nf 513/2012
Förvaltningen för funktionshindrade ger stöd och service till vissa funktionshindrade inom Örebro kommun. Insatserna ges enligt LSS och till vissa delar även SoL och HSL. Samverkan med många aktörer krävs.
Publiceringsdatum2012-12-05Dina arbetsuppgifterSom chef i Örebro kommun leder och utvecklar du ditt ansvarsområde mot uppsatta mål genom att vara tydlig och ett inspirerande föredöme. Du främjar medarbetarnas utveckling och skapar de bästa möjligheterna för medarbetarna att ta ett eget ansvar. Du företräder kommunen som arbetsgivare, samverkar samt följer lagar och riktlinjer. Som enhetschef ansvarar du för att verksamheten har brukaren i fokus med god kvalitet och effektivitet. Organisationen styrs av politiska beslut och givna ekonomiska ramar. Vår målsättning är att öka brukarinflytandet och med god kvalitet ge individuellt stöd till personer med funktionsnedsättning.
Yrkesgrupper som enhetschef ansvarar för är: Boendestödjare. Enhetschefen ska driva verksamheten så att medarbetare blir delaktiga och engagerade. I rollen ingår också att samverka mellan olika grupper både inom och utom enheten, området och förvaltningen. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Leda, utveckla, följa upp och analysera verksamheten mot uppsatta mål.
• Leda och stödja underställd personal, samt ansvara för att de får den kopetensutveckling de behöver.
• Kommunicera med alla intressenter och hantera information, samt samordna och hitta samverkanslösningar.
• Ta ansvar för budget och ekonomi, samt driva enheten kostnadseffektivt och vidta åtgärder vid avvikelser.
• Ta ansvar för att gällande lagar, författningar, policys, riktlinjer och rutiner följs.
Kompetenser• Högskoleexamen om minst 180p, såsom socionom med inrikning mot åldrande och funktionshinder eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Kunskap och erfarenhet av funktionsnedsättning.
• Dokumenterad chefserfarenhet med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• Goda kunskaper i Officepaketet
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du är trygg, stabil och har självinsikt och du ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Du förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du är initiativtagande, uppnår resultat och har en god organisationsförmåga.
Övrigt meriterande
• Kunskaper i socialtjänstlagen
• Erfarenhet från verksamheter med LSS-insatser
• Kunskaper/erfarenhet av att utveckla former för att stärka brukarnas inflytande och delaktighet i verksamheten
• Erfarenhet av schemaläggning
Anställningens omfattning
1. Tillsvidareanställning, heltid med tillsättning snarast
2. Visstidsanställning, heltid med tillsättning snarast tom 2013-06-30
Facklig information
Vision: Expedition 019-21 11 93
SACO: Expedition 019-21 48 30
Kommunal: Expedition 019-21 23 45
Så ansöker duÖrebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 20121219.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Jönsson, Områdeschef 019-21 52 93
Åsa Tiderman, Områdeschef 070-226 76 73
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30000
70135 Örebro
Jobbnummer 1410179
Observera att sista ansökningsdag har passerat.